• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Hmm... undrar varför Conny inte anmält intresse ännu. Jag pratade med honom för över en vecka sedan och han provkörde Moskva dessutom.
 
Beevar said:
Får hoppas att det inte blir krig mellan mig och Pilis när jag väl bildar skandinavien pga mina nya cores på grönland, orkney och island.


Så länge vi båda två är med på att dom tillhör mig :p
haqr också cores på dessa provinser
 
OK! Min ekonomi fick ett stort skutt nu efter första csn-utbetalningen. Efter fasta utgifter denna månaden kommer jag väl att landa på sisådär 2500. Alltså har jag nog råd med in nomine. Har inte tänkt supa bort alltför mycket :) .

Kan nog alltså spela på söndag, men vilket land ska man köra? Jag kan inte mycket alls om EU3 och nada om in nomine så något väldigt litet men kanske +2 provins- land i alla fall.
 
Henning said:
OK! Min ekonomi fick ett stort skutt nu efter första csn-utbetalningen. Efter fasta utgifter denna månaden kommer jag väl att landa på sisådär 2500. Alltså har jag nog råd med in nomine. Har inte tänkt supa bort alltför mycket :) .

Kan nog alltså spela på söndag, men vilket land ska man köra? Jag kan inte mycket alls om EU3 och nada om in nomine så något väldigt litet men kanske +2 provins- land i alla fall.
Rebeller är mycket speciella i In Nomine. Så du bör nog ta ett land som är upp till 5 provinser, ett exempel på rebeller är så kan nämnas att Wookiee (som spelar Frankrike) fick ge vika till deras religösa krav. Med andra ord: De är fruktansvärda :p
 
Typ Brandenburg ledigt? Inte i era intressesfärer men tillräckligt nära för att kunna "interagera". Det är jud et som är roligt i MP. Och det är typ MP som är roligt :) .
 
The Wookiee said:
Urrr, nämn inte rebellerna...

:D Men de spanska har också varit rätt vilda ;)

Henning said:
Typ Brandenburg ledigt? Inte i era intressesfärer men tillräckligt nära för att kunna "interagera". Det är jud et som är roligt i MP. Och det är typ MP som är roligt :) .

Låter ju som ett bra land då. Eftersom Flooper är HRE så kan det komma bra till med åtminstonde en spelare i det Tysk-Romerska Riket som kan bli hans vän :p
 
Doktrinen om bevarandet av det Tyska Riket står fast och gäller även Brandenburg
typotux_045.gif

(om inte ett avtal sluts, förstås ;))
 
Det här är problemet med spelet, att det bara är en massa diplomati. Vi har haft ett enda krig mellan spelare på över 100 år, och det startade jag för att jag var inklämd som fan. Jag och Wetew har snackat bakom kulisserna och vi är båda överens om att vi borde starta om, börja på nytt, med fler spelare från första början! Det duger inte med 5 eller 6 spelare, vi behöver minst 8. Bara då kan spelet bli spännande, med fler allianser och mer dynamik - istället som det är nu, där alla expanderar in i ai:ns länder och har avtal med varandra för att bibehålla status quo (och alla är nöjda med dessa...). Vad tycker ni andra?
 
Egentligen två, om man räknar det som började mellan mig och österrike precis innan vi slutade senast.
Men ja, jag har uppnått ett läge där jag egentligen inte ens vill ha krig med AI-länder, så det skulle onekligen minska saggighetsfaktorn om vi började om :p
 
Ifall vi börjar om? Ska vi köra med nya länder, eller anser ni det vara bättre ifall vi fortsätter med de länder vi redan känner till.


Här är min lista över länder (i ordning) som bör fyllas:

Frankrike
England
Castille
Österrike
Milan
Polen
Portugal
Sverige
Burgund
Osmanska Riket

(Egentligen placerade jag Burgund högre upp, men då föll Portugal bort från de 8 främsta, vilket skulle leda till samma situation där Castille tar för mycket områden i den Nya Världen.)

Edit: Ändrade positioner lite.... Nu är det dags att köra lite WIC! :D
 
Äh, strunt i ordningen, det viktiga är att alla länder är med. Vi ska vara minst 8 varje gång, speciellt första omgången. Jag vill helst se 10 spelare med några reserver... Det betyder nog att vi får leta utanför skandinaviska forumet, och utanför fz.se. Vilket jag inte har något mot!

Länderna borde vara:
  • Frankrike
  • England
  • Kastillien
  • Österrike
  • Milan/Nepal
  • Polen
  • Portugal
  • Sverige/Danmark
  • Burgund/Brabant (för Holland)
  • Osmanska Riket
  • Brandenburg/Tyska Orden
  • Muskoviet/Novgorod

Den här gången vill jag inte spela Frankrike... Jag tror nog jag vill spela Ryssland (antingen då Muskoviet eller Novgorod)

Vad säger ni andra, ska vi starta om och spela med "utomstående"? Det är det enda alternativet, vi är på tok för få aktiva här :( Den här gången ska inte KlosterKatten få vara med heller, han är på tok för opålitlig.
 
The Wookiee said:
Vad säger ni andra, ska vi starta om och spela med "utomstående"? Det är det enda alternativet, vi är på tok för få aktiva här :( Den här gången ska inte KlosterKatten få vara med heller, han är på tok för opålitlig.
Varför inte bara ge honom ett obetydligt land ifall han nu är opålitlig.

Dessutom så kan väl alla skandinavier hjälpa till att locka över andra skandinavier hit. Hittills så är det väl bara jag och Flooper som försökt få upp intresset genom våran signatur t.ex.
 
Wetew said:
Varför inte bara ge honom ett obetydligt land ifall han nu är opålitlig.
Tanken är att vi inte ska ha något obetydligt land. Om alla nationer alltid spelas av människor har vi större chans att lyckas :)

Wetew said:
Dessutom så kan väl alla skandinavier hjälpa till att locka över andra skandinavier hit. Hittills så är det väl bara jag och Flooper som försökt få upp intresset genom våran signatur t.ex.
Mjo, men jag tycker vi borde hitta pålitliga spelare i första hand och skandinaver i andra hand.
 
Nu ska jag iallafall inte resa mer!

Vill spela

Tyska Orden

Vi borde dock starta med en ny tråd!
 
Last edited:
För mig så står väl litet land fortfarande fast antar jag. Men kanske Portugal den här gången. Om jag har en snäll spanjor bredvid mig kan det blir riktigt kul :) .
 
Jag vill inte vara milano denna gången, eller ngt annat Italiensk land. kan vara Kastilien, med Brabant som högre prioritet ifall vi blir tillräcligt många

Gör reklam i min signatur nu också :D
 
Eftersom vi anordnar spelet i skandinaviska forumet så borde det väl inte vara så svårt att få fram skandinaviska spelare. Själv tycker jag att vi borde försöka hålla det så skandinaviskt som möjligt, för annars skulle man ju kunna vara med i vilket mp-spel som helst.

Varför inte skapa en tråd där vi söker skandinaviska spelare i eu3-mpforumet?