• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.

Snippington

Private
35 Badges
Nov 10, 2013
17
0
  • Crusader Kings II
  • Magicka 2 - Signup Campaign
  • Humble Paradox Bundle
  • Victoria 2: Heart of Darkness
  • Victoria 2: A House Divided
  • Sword of the Stars II
  • Sengoku
  • Semper Fi
  • Victoria: Revolutions
  • March of the Eagles
  • Magicka
  • Knights of Pen and Paper +1 Edition
  • Hearts of Iron III
  • For The Glory
  • Cities in Motion 2
  • Crusader Kings II: Charlemagne
  • Crusader Kings II: Legacy of Rome
  • Crusader Kings II: The Old Gods
  • Crusader Kings II: Rajas of India
  • Crusader Kings II: The Republic
  • Crusader Kings II: Sons of Abraham
  • Crusader Kings II: Sunset Invasion
  • Darkest Hour
  • Europa Universalis IV
  • Europa Universalis IV: Conquest of Paradise
  • For the Motherland
  • Victoria 2
  • Warlock: Master of the Arcane
  • War of the Roses
  • Europa Universalis IV: El Dorado
  • Magicka: Wizard Wars Founder Wizard
  • Mount & Blade: Warband
  • Mount & Blade: With Fire and Sword
  • Crusader Kings II: Way of Life
  • Hearts of Iron IV Sign-up
Jag är ledsen för min dåliga svenska, jag flyttade hit från Irland. Skulle någon vet var jag kan hitta Svea Rike spel? Jag tittade på nätet, men jag hittade inte något. Tack.
 
Tror inte paradox säljer dom längre. Det är inte helt säkert att det finns något lagligt sätt att få tag på det.

Brädspelet Svea Rike finns dock fortfarande att hitta i affär.
 
Jag vill också brädspelet. Jag vet att de säljer 3 på engelska på GamersGate. Jag hoppas fortfarande att hitta 1-3 på svenska. Jag kommer att söka efter fysiska kopior också. Om någon någonsin dyker upp. Kanske en dag kommer Paradox få rättigheter att sälja den.
 
Jag vill också brädspelet.
Brädspelet kan du eventuellt få tag i begagnat på blocket eller tradera, annars vet jag att det finns på alphaspel i stockholm (såg det när jag gick runt i butiken för inte så länge sedan). Finns säkert på fler ställen.
 
Kolla Blocket och Tradera då och då, det brukar dyka upp fysiska begagnade kopior till salu. Köpte en till kopia av SRII för några år sedan för 30-40kr via Blocket eftersom jag inte hittade mitt exemplar under en tid.

(Och det är ett bra tips oavsett om man letar efter PC-spelen eller brädspelet.)
 
  • 1
Reactions:
Går det att spela det på dagens datorer utan problem? Vet att det brukar strula med äldre spel, typ att dom går för fort.

Fungerade på Windows 8 utan problem.
 
Jag har ett Svea Rike (ettan från -97) Orginalutgåva helt felfri till PC. Funkar utmärkt på Windows 7. Lite pixlat på 42 tummarn men ögonen vänjer sig snabbt i takt med att nostalgin tar över.

I vilket fall så har jag ingen aning om vad ett sådant är värt.
 
Er temmelig sikker på, at det blev udviklet af PI.

Hette inte PI då, men oavsett så var det ju Levande Böcker som gav ut spelen. Utgivaren har väl ensamrätt på att ge ut spel?
 
Utgivaren har väl ensamrätt på att ge ut spel?
Kun så længe aftalen gælder. Se eksempelvis hvordan PI har mistet retten til at udgive spil som EIC og M&B, da disse er gået tilbage til udviklerne.
Så med mindre det var en uendelig aftale, vil det være udvikleren, altså PI (de er arvtagerne af Target), der har rettighederne.
 
Om ni bor i sverige så kan ni kolla era bibliotek, de utgavs som utbildnings material så många bilbiotek tog in dem. Stockholms statsbibliotek har t.ex. Svea rike 3 och botkyrka har svea rike 1