• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Oct 5, 2005
3.735
1
Jag har så tråkigt att jag tänkte att jag skulle försöka mig på att erövra hela världen, dock inte på riktigt, även om det skulle vara lite coolt. Istället tänkte jag använda mig av Europa Universalis 2 Vanilla. Lite information om min kampanj följer nedan.

Scenario

Grand Campaign

Land

Gelre

Svårighetsgrad

Aggressivitet: Aggressivt
Svårighetsgrad: Hard

Övrigt info

-Inga som helst edits kommer förekomma, förutom om det skulle vara nåt som kraschar spelet.
-Målet med kampanjen är att i första hand vara det enda landet kvar på jorden, om jag lyckas kolonisera allting är det enbart ett plus
-Jag får inte starta om, när jag väl har börjat har jag börjat
-Uppdateringar kommer när jag känner för det, men ungefär minst en gång i veckan
-AARen kommer inte vara i berättelseform, utan det kommer vara bilder och lite text till dem

Uppdateringar

I
II
III
IV

Anledningen till de snabba uppdateringarna är att jag har haft tråkigt idag, det kommer nog att ändras när skolan börjar.
 
Last edited:
Ser bra ut det här, ser fram emot första uppdateringen.
 
Absolutism eh? Får se hur det går. Hoppas du gör många dåliga ordvitsar med ditt nick som bas.

Absolut Monarki.
Absolutism
Absolut Krig
:rofl:

Gud vad jag är rolig sent på kvällen.
 
ser bra ut, hoppas det blir det också :)
 
Uppdatering I 1421 - 1447​

screensave4jd7.png

Nederländerna 1419. Gelre har en provins.

LT: 1
NT: 2
Stabilitet: +1
Trade: 1
Infra: 1
MP: 10
Statskassa: 300

screensave0fy5.png

DP-sliders 1419, har gått ett steg mot Offensive Doctrine för att få den där lilla +1 shock.

screensave3yw9.png

Anföll Burgundy. Besegrade Burgundy. Fick Flandern. Besegrar Bedford i Calais.
Liten fotnot, fick 5 warships i Gelre genom en event.

screensave5ui0.png

Münster vägrade ge mig military access. De anfölls och besegrades. Senare vassaliserades de.
Liten fotnot, Frankrike förlorade mot England och gav upp Vendée.

screensave6xd2.png

Friesland och Oldenburg anfölls. Allt gick snabbt och enkelt och inom månader var de Gelres vassaller.

screensave8lj0.png

En offensiv från Lothian till London var relativt lätt, det enda motståndet de 30 000 kavalleristerna mötte i England var 1 500 infanterister, men vetskapen om att den engelska armén med Talbot i spetsen finns någonstans oroar mig aningen.
Liten fotnot, England tog Gelre, min enda core, och tvingade mig att göra fred. Fick 300 dukater. Anföll igen, samma sak hände igen, fick 300 dukater.

screensave9ec2.png

Den burgundiska armén under Phillippe III Le Bon besegras grundligt. Holland, Zeeland och 250 dukater till Gelre. Hannover annekterades av Münster i samma krig. Saxony vassaliserades av Gelre i samma krig.

screensave11xd9.png

Den diplomatiska världen enligt Absolut.

screensave12hd8.png

Den färgrannare världen enligt Absolut

Sammanfattningsvis:

coolinstructions01fq1.jpg
 
Uppdatering II 1447 - 1476

screensave20mb4.png

1449 föll den sista kristna utposten i öst, Konstantinopel, till Teke.

screensave21xi2.png

En invasion av England förbereddes än en gång, men denna gången krossades de engelska styrkorna relativt snabbt av den 45 000 man starka geldriska armén. England var snart intaget.

screensave22ff7.png

England ger upp och erkänner geldrisk överhöghet. Blickarna riktades nu mot våra grannar i söder.

screensave23fv7.png

Nästan 50 000 hästburna nederländare hade gjorts redo för en attack mot Frankrike, men det var ett litet problem som kom före, Köln. Efter några månader var dock Köln vassaliserat och armén marscherade mot Frankrike. Kavalleriet skulle rida i förväg och eliminera de stora franska arméerna medan den mindre armén, bestående utav infanteri skulle belägra städerna i efterdyningarna av de stora slagen, detta sket sig dock och kavalleriet var tvunget att belägra istället.
Liten fotnot, jag har diploannekterat Friesland.

screensave24ns7.png

Norra Frankrike är besegrat. Arméerna är nu i södra Frankrike.

screensave25vt1.png

Södra Frankrike är besegrat. Det är nu dags för arméerna att plundra, bränna och våldta. Efter lite av det tidigare nämnda sluts fred. Frankrike är vassaliserat.

screensave26kc8.png

DP-sliders år 1476. Målet är nu nått för Offensive-slidern, nu riktar jag min uppmärksamhet på Quality-slidern, för att senare kunna avnjuta +1 fire. När 9 Quality är nått kommer jag att satsa på att få Centralization till 10.

screensave27xr2.png

Den diplomatiska världen enligt Absolut.
Liten fotnot, Münster avbröt vassalisationen efter ett misslyckats annekteringsförsök. Hämnden kommer bli ljuv.

screensave28va4.png

Den färgrannare världen enligt Absolut.

LT: 4
NT: 3
Stabilitet: +3
Trade: 2
Infra: 3
MP:103
Support Limit: 115 000
Statskassan: 112
Inflation: 4.6%
Victory Points: 631
Månatlig Inkomst: 30.6
Badboy: 17.7​

Sammanfattningsvis:​

absolut20031ve0.jpg
 
Last edited:
Absolut enastående.
 
absolut fantastiskt!
 
---hej---
 
Absolut svårt :p
Men jag skall läsa
 
Uppdatering III 1476 - 1516

screensave36mt4.png

Frankrike anföll Bretagne. Gelre vassaliserade Bretagne efter fransk oduglighet i strid.
Liten fotnot, Bretagne annekterade senare Normandie, som jag hade vassaliserat. Jag ska förtrycka Bretagne extra mycket senare.

screensave37tg4.png

Den geldriska armén innan det länge efterlängtade anfallet mot Münster. De besegrades på några månader.

screensave38ke9.png

Absolut fick blodad tand och anföll Danmark. Oturligt nog hade jag inte räknat med att England skulle ställa sig på Danmarks sida. Efter att Danmark inom loppet av några månader gett upp Bremen och Mecklemburg anfölls England med den resterande Geldriska armén.

screensave39ri3.png

England besegras och vassaliseras för sjuttioelfte gången. Resterna av den geldriska armén vandrar hemåt.
Liten fotnot, Köln gick med Danmark, besegrades, förlorade Brabant och vassaliserades.

screensave43ae9.png

Nya uniformer! Weee!

screensave41op9.png

Den diplomatiska världen enligt Absolut

screensave42ep7.png

Den färgrannare världen enligt Absolut.

LT: 11
NT: 3
Stabilitet: +3
Trade: 2
Infra: 3
MP:144
Support Limit: 160 000
Statskassan: 0
Inflation: 9%
Victory Points: 1246
Månatlig Inkomst: 49.9
Badboy: 25.4

Sammanfattningsvis:

naughtykd0.jpg
 
Absolut badboy.
 
Absolut trevligt
 
Absolut läsvärt.