• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Either patience (as long as it is not lowered, it will rise every now and then due to free spending from your kings ability), wait for good luck (lucky events), or annex nations.

Or you set your "Goverment Spending Slider" to spend on Stability. :)
 
There are Swedish-speaking forums on the premises, but I think they are even less visited, so I'll give you a translation out of the kindness of my heart :D

Det finns svenskspråkiga forum på siten, men jag tror att de är ännu mindre besökta, så jag skall ge dig en översättning bara för att jag är så snäll :D

Stabiliteten ökas om du väntar - din kung ger en liten bonus varje månad, så om ingenting sänker din stabilitet så kommer den att stiga till slut. Och har du tur med slumphändelserna så kan de också höja stabiliteten. (Och om du annekterar ett helt land tror jag också att du får +1 i stabilitet)

Men det bästa sättet att snabba på processen är att investera mer i Stabilitet på din "Nationalbudget". (Alla de där staplarna som du kan dra till höger och vänster.)