• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Go Mamluks! Go Egypt! Go Salladin! Go Otto Von Habsburg! Go Carl XIV Gustav!
 
Helighet

EU3_55.jpg


Omvändandet av de Shiatroende i Basra avslutas.

EU3_56.jpg


Al Haasa behöver hjälp, vi hjälper givetvis till. Då vi får ännu en chans att slåss mot Nadj. Tripoli och Adal är bara mindre problem för oss.

EU3_60.jpg


Tripoli faller snabbt och tvingas ge upp Sirt och Cyrenctia. Dessutom tvingas de att bli evigt trogna Mamelukerna.

EU3_61.jpg


Nadj faller något senare. De tvingas avsäga sig sina krav på flera provinser och får ge upp ön Bahrain. De svär evig trohet till Pashan.

EU3_65.jpg


Al Haasa anfalls snabbt och smärtfritt. De har bara ett val och det är att införlivas i Mamelukiska Imperiet.

- Länge Leve Pasha Qa'itbay!!!

EU3_68.jpg


Oman som än en gång är i krig med Mamelukerna tvingas lämna ifrån sig Mahra. En viktig provins för Oman's försvar.

EU3_69.jpg


Yalbay Inal segrar över rebeller i Tripolitanien.

EU3_74.jpg


- Pashan är död!

- Länge leve hans son Muhammed!

EU3_1.jpg


- Jag ska leda detta folk som far gjor.......

- Pashan är mördad.

- Skydda Pasha Qansuh

EU3_2.jpg

EU3_3.jpg

EU3_4.jpg


- Pasha, de kommer aldrig gå med på det!

- De måste!

- Jag kan inte Pasha!

- Skicka sändebud Tripoli ska införlivas, om jag så måste halshugga dig och dina likasinnade först!

EU3_5.jpg


En ung man från fjärran Norden kommer till Alexandria.

- Jag kommer från främmande länder Pasha!

- Halshugg honom efter han berättat allt han vet.

Den blonde unga främlingen släpas iväg till Tortyrkammaren.

EU3_6.jpg


- Pasha Qansuh är snart död!

- Hans son Janbalat måste bestiga tronen annars blir det inbördeskrig.

- Låt oss få det gjort!


Världen År 1500

EU3_MAP_MAM_150071_1.jpg


  • Ming i Thailand
  • Britterna på Nova Scottia
  • Syrien och persien har samma färg
  • France Blobb
 
Oj Oj Frankrike - Spanien :eek:
 
Ljuva 1500-tal

EU3_7.jpg


En Allians med Södra Sahara's vänner. Så trevligt.

EU3_8.jpg


Har ändå ingen nytta av dessa Pacifister.

EU3_9.jpg


Qansuh II

EU3_10.jpg


Mer Öken till Mamelukerna.

EU3_11.jpg

EU3_12.jpg

EU3_15.jpg


Allah Akbar!

EU3_14.jpg

EU3_13.jpg


Lite Djungel till mitt Rike.

EU3_16.jpg

EU3_16.jpg


Hedningarna kommer med berättelser.

EU3_18.jpg


Äntligen!

EU3_18.jpg


En muslimsk Ö i Medelhavet :D

EU3_20.jpg


Kortlivad Kung.

EU3_21.jpg


Sannerligen en förbannelse.

Bara jag eller tror ni också allt kommer haverera nu?
 
Jerusalem och Andra Ting

EU3_26.jpg


1532

De ruttna, otrogna hundarna till Franker vågar förklara krig mot oss Allahs folk.
Fegare tillfälle att anfalla vid finns inte. Det räcker visst inte att anfalla, utan man anfaller när vi redan är i krig mot Osmaner,Najder och Syrier.

EU3_43-1.jpg


1554

En Resa runt Afrika och fram till de länder som en gång var våra visar att efter vi sålt de värdelösa landen till Benin. Kom ett okänt land kallat Holland och invaderade. Dessa Vita Demoner som för flera hundra år sen anföll Jerusalem sprider sig i världen. Vad kan vi gjort för att straffas så hårt.

EU3_51.jpg


Juli 1577

Århundraden av försvaret av det Heliga Landet har kommit till ett slut. Vi har i närmare 50 år försökt förhindra Frankernas Expansion. I tre krig har vi förlorat allt. Arabiska Halvön domineras av Ayatollan i Persien. Frankerna har tagit Jerusalem och större delen av Egypten. Och de skaffar kolonier i öknen.
Men än är Medina, Profetens Stad, vårt och vi har även kontrollen i Massawa-området. Vi har haft Medina till Huvudstad men den är flyttad till det säkrare området i Tigre. Allt Persien kontrollerar på Halvön var vårt.

EU3_MAP_MAM_1577730_1.jpg


Världen 1577

  • Frankriker har erövrat Egypten och det Heliga Landet
  • Ungern expanderar österut
  • Sverige verkar förlora kontrollen i Skandinavien
  • Storbrittanien kontrollerar Labrador
  • Holland koloniserar :O Aldrig hänt i mina spel, iaf inte så tidigt
  • Ming tar aldrig slut
  • Perserna är elaka
  • Timuriderna finns än
 
Fy, vilket fruktansvärt fall :(
 
Hihi! Får Jag nämna att Jag fjärr-joinade ditt spel och ledde Frankerna till Seger! Deus Vult!! :D
 
Hihi! Får Jag nämna att Jag fjärr-joinade ditt spel och ledde Frankerna till Seger! Deus Vult!! :D

Trodde du hette von Sültzburg ;)

Men surt när man har 30,000 fot soldater och 5,000 ryttare mot 6,000 Franker. Och förlorar massor
 
Trodde du hette von Sültzburg ;)

Men surt när man har 30,000 fot soldater och 5,000 ryttare mot 6,000 Franker. Och förlorar massor

Hehe, låter som mina spel :D

Exempel: Normand vs Frank, Anfaller Ille de France med 50 000 Man, under duktiga Generaler, Franska trupperna är ledda av Kungen Louis XXXX(Något!) och är ungefär 17 000 man.
Resultat:
Normand: Något Pyrrisk Seger. 36 000 i förluster.
Frank: Heroisk Förlust. 11 000 Man i förluster.

Eftervärkan: Normanderna vinner Kriget och kräver Syd-Västra Frankrike. Har dock svårt att återhämta sin population efter det enormt kostsamma Kriget.

Exempel 2: Shawnee vs Spanjor. Okänt nummer Shawnee anfaller 3 000 Spanjorer. Krigarna blir Brutalt nerslaktade (4 - 1000).
Resultat:
Shawnee: Slakt. Säkert 20-80 000 man blir slaktade.(Jag skickade runt 30 000 Mercs in allteftersom.) Slakten varade i kanske 25 dar... Stackars mig
Spanjorerna: Vinner slaget överlägset med runt 1000 i förluster. :(

Eftervärkan: Förlorar hela Västra USA och Kanada till Kastiljen-England. :mad:
 
Hehe, låter som mina spel :D

Exempel: Normand vs Frank, Anfaller Ille de France med 50 000 Man, under duktiga Generaler, Franska trupperna är ledda av Kungen Louis XXXX(Något!) och är ungefär 17 000 man.
Resultat:
Normand: Något Pyrrisk Seger. 36 000 i förluster.
Frank: Heroisk Förlust. 11 000 Man i förluster.

Eftervärkan: Normanderna vinner Kriget och kräver Syd-Västra Frankrike. Har dock svårt att återhämta sin population efter det enormt kostsamma Kriget.

Exempel 2: Shawnee vs Spanjor. Okänt nummer Shawnee anfaller 3 000 Spanjorer. Krigarna blir Brutalt nerslaktade (4 - 1000).
Resultat:
Shawnee: Slakt. Säkert 20-80 000 man blir slaktade.(Jag skickade runt 30 000 Mercs in allteftersom.) Slakten varade i kanske 25 dar... Stackars mig
Spanjorerna: Vinner slaget överlägset med runt 1000 i förluster. :(

Eftervärkan: Förlorar hela Västra USA och Kanada till Kastiljen-England. :mad:

Bara jag eller har du skrivit det förr?

Leverer snart sista kapitlet.
 
Drömmarnas land

EU3_52.jpg


Frankerna går på Korståg.

EU3_55.jpg


Den sista freden.

EU3_MAP_MAM_159473_1.jpg


År 1594

Om några månader kommer Riksrådet anfalla Persien, Oman och Frankerna. En desperat plan för att försöka skapa kaos i Mellanöstern. Den kan lyckas men Mamelukriket slutar existera med den .
 
Det tror Jag inte... :eek:

HUR!?
 
Vissa teknologiska skillnader min vän. Indianerna klarade inte iheller av riktiga musköter.

Hade jag inte varit tvungen att ha Mameluk Nobles kanske jag kunde kört Westernize.

Men för fan! Du hade ju 4000! Mercenaries :mad: