• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Davisx3m said:
Hur lång tid skall omröstningen pågå tycker ni?
Tills dess att B gått segrande, så klart! Gud är mig närmast av oss alla, och Gud är ofelbar!
MacMahon verkar förvirrad i sin motivering, Harald Blåtands vassalskap till den tyske kejsaren kan väl knappast ha ansetts vara ett exempel på "ståndaktigt motstånd"?
 
Davisx3m said:
Hur lång tid skall omröstningen pågå tycker ni?

Tills det att A segrat!
Skämt åsido, om du vill kan du ju ta en omröstning mellan de två alternativ som fick mest röster om ingen fick majoritet i framtiden.
 
Jag tar och väntar på kanslern iafall. Han är den som har 3 röster och kan avgörat.
 
Verkar inte ske ngt idag. Antar att jag väntar tills Kanslern har röstat. (Han har inte varit vid datan alls idag ovanligt)
 
Han kommer inte, är i Falun.
 
Eams said:
MacMahon verkar förvirrad i sin motivering, Harald Blåtands vassalskap till den tyske kejsaren kan väl knappast ha ansetts vara ett exempel på "ståndaktigt motstånd"?
Du skulle också varit förvirrad om du kommit ur en tidsportal ridandes på en mycket liten gris.
 
Mr. G said:
Han kommer inte, är i Falun.


Hmm. När kommer han tillbaks? Fall det e lång tid kvar får han subbas lr ngt.
 
Zuckergußgebäck said:
Du skulle också varit förvirrad om du kommit ur en tidsportal ridandes på en mycket liten gris.
Knappast. En tidsportal är ju perfekt om man vill färdas i tiden, och en liten gris är ett perfekt transportmedel för höjdrädda som gillar att ha med sig nödproviant på sina resor.
Det hela är mycket logiskt.
 
Davisx3m said:
Hmm. När kommer han tillbaks? Fall det e lång tid kvar får han subbas lr ngt.

Till helgen.
 
Bump.
 
Ok, jag kan väl göra det då. Men räkna med att jag är dålig :p
 
Mr. G said:
Ok, jag kan väl göra det då. Men räkna med att jag är dålig :p


Hmm vet inte fall det går då du redan röstat. Isåfall så räknar jag bort din röst från Danmark o lägger dig Kanslerns. Går det bra?

Isåfall har Danmark 4 poäng och leder.
 
Davisx3m said:
Hmm vet inte fall det går då du redan röstat. Isåfall så räknar jag bort din röst från Danmark o lägger dig Kanslerns. Går det bra?

Isåfall har Danmark 4 poäng och leder.

Går utmärkt :cool:
 
Davisx3m said:
Hmm vet inte fall det går då du redan röstat. Isåfall så räknar jag bort din röst från Danmark o lägger dig Kanslerns. Går det bra?

Isåfall har Danmark 4 poäng och leder.
Och därmed har demokratins största svaghet; risken att anti-demokratiska element intar en maktposition, slagit in.
Kan inget rädda oss från det danska feodala mörkret!?
:p
 
Denmark_coa.png


Nu har röstningen pågått en god tid och Hovet tillsamans med folket och kanslern har bestämt sig för att gå med i danska Kungariket.​

Pledge.jpg


acceyer.jpg

Från och med nu är vi en officiell det av Danmark. Och styrs härmed av den danska kungen Svend.

knugen.jpg

Danska Hovet deras eller som vi numera säger våran kung. Vår ledare som kommer leda oss tills hans död då hans älsta son ärver tronen.​

stewarx.jpg


På vilket sätt vill Stewarden sätta upp ekonomin på? (Andra kan också föreslå saker men lyssnar mest på stewarden här.)​
 
Last edited:
Beskatta absolut inte adeln som en riddar måste jag tilägga detta! tycker vi ska beskatta bönderna Hårt!
 
Bönderna och prästerna skall ha längre skatter.
 
Mr. G said:
Bönderna och prästerna skall ha längre skatter.
Precis som alltid så stödjer jag Mr. Gs förslag.
 
Eams said:
Precis som alltid så stödjer jag Mr. Gs förslag.


Får jag påminna er att ni ville gå med i Sverige medans herr G ville bli dansk.