• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Ändrar mig Kastilien igen dock :D


(paxade det först enda!)

Ps Min Broder är intreserad att ansluta sig som polen :D

Portugal är också rätt långt från händelse centra och du lär bl indirekt bli min vassal! Wetew även om du vill eller inte... :rolleyes:
 
Last edited:
Wetew said:
Freeman, ska du verkligen köra med Österrike? Ifall du inte har extremt tur med PU:s så finns det ingen chans att du ska kunna skaffa dig en maktposition innan Frankrike är enorma. Med tanke på att man inte kan diplo-vassalisera större stater längre.

Detta är väl de viktigaste länderna från 1399: Frankrike, England, Kastilien, Burgund, Polen, Osmanska Riket och Österrike. I den ordningen också skulle jag tro... Moskva, Sverige och Portugal är lite för långt från händelsernas centrum enligt mig.


@Wookiee. Du kan alltid ändra mitt Portugal mot Antingen Kastilien eller England ifall det underlättar och gör spelet mer intressant.
Burgund vet jag inte om det är viktigare än Portugal och Moskva. Portugal behövs för riktig konkurrens i kolonierna. Moskoviet behövs för att utan Ryssland är det inget riktigt game <3 Burgund är också bra att ha, som något sorts mellanting mellan österrike, HRE och frankrike. Min drömlista är dessa nationer:
  • Frankrike
  • England
  • Kastilien
  • Portugal
  • Brandenburg/Tyska Ordern
  • Sverige/Danmark
  • Milan/Venedig
  • Polen
  • Österrike
  • Osmanska riket
  • Moskoviet/Novgorod

Sen kan man också kanske slänga in någon som spelar typ Hainaut eller Brabant, för att bli Nederländerna.

theFreeman said:
Ändrar mig Kastilien igen dock :D


(paxade det först enda!)

Ps Min Broder är intreserad att ansluta sig som polen :D

Portugal är också rätt långt från händelse centra och du lär bl indirekt bli min vassal! Wetew även om du vill eller inte... :rolleyes:
Frankrike tycker inte att Portugal ska underkasta sig Kastilien *skakar på huvudet med ett elakt grin*

Gött att din bror är med, jag skriver upp.

Listan är nu:
  • The Wookiee - Frankrike (Milan)
  • Wetew - Portugal (England, Milan)
  • theFreeman - Kastilien (Moskoviet)
  • Beevar (Dumlen) - Sverige (Brandenburg)
  • theFreemans brorsa - Polen
 
Hoppas det blir någon som ser det roliga i att förlänge hundraårskriget som Engelsk spelare. Och nån som ser nyttan med att bli Kejsare och utmana Frankrike som Österrikisk spelare. För då blir detta en rolig omgång :D
 
Jag tycker att för roligheternas Skull ska vi börjar 1419! (samma som Eu2 ) tror inte att alla National ideér är tagna då!



Försten jag tar Burgundien nu (som land!)

Bror min tar Kastilien istället
 
Last edited:
theFreeman said:
Jag tycker att för roligheternas Skull ska vi börjar 1419! (samma som Eu2 ) tror inte att alla National ideér är tagna då!



Försten jag tar Burgundien nu (som land!)

Bror min tar Kastilien istället
Men hallå, freeman... Nu får du allt bestämma dig. Jag vill hellre ta Kastilien över Frankrike, och jag valde det innan din bror :mad:

Hur blir det nu då?

Och vi börjar 1399 :p
 
Nu ser det ut som såhär:
  • The Wookiee - Frankrike (Kastilien, Milan)
  • Wetew - Portugal (England, Milan)
  • theFreeman - Burgund (Kastilien, Moskoviet)
  • Beevar (Dumlen, fz.se) - Sverige (Brandenburg)
  • theFreemans brorsa - Kastilien (Polen)
  • Vonyx (fz.se) - Osmanska riket (Brabant)
  • KlosterKatten (fz.se) - England

theFreeman, du och din brorsa får fan bestämma er nu. Ska du vara Burgund så vill jag inte vara Frankrike, utan Kastilien.
 
Tänkte ge Frankrike en utmaning :D


Kan be min Bror byta till Milan eller Frankrike efter som han vill det med :p




Och Ja ja vill Vara Burgund!
 
theFreeman said:
Tänkte ge Frankrike en utmaning :D


Kan be min Bror byta till Milan eller Frankrike efter som han vill det med :p




Och Ja ja vill Vara Burgund!
Vilket ska din bror ha, Milan eller Frankrike? Kan ni bestämma er nu, så vi kan komma någon vart. Du kan inte flipp-floppa varje dag :(