• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
ännu ett problem :/ Jag har gjort som du har beskrivit för att få igång modden men när jag startar spelet är det den vanilla kartan och tomt med land efter att ha tagit bort history mappen så det funkade inte. Har även testa göra som med andra moddar att kopiera till mod folder och packa upp men då visas den inte upp i mod listan.

Tack i förväg!
 
stod aldrig att de ersatte och ja jag tog bort history först ska testa om det säger ersätt

P.S gjorde som du sa jag tog aldrig ut mapparna XD ibland kan man vara så dum tack så mycket
 
Last edited:
Om det inte krockar med något annat så är jag på :D
 
Sure!
 
Hjälp till att utveckla S.U.

Då modden har växt från en liten kartmodifikation till att förändra rätt mycket mer, till vad jag hoppas till i framtiden, ändrar det mesta till viss del, så efterlyser jag nu eldsjälar som är beredda att hjälpa till med olika uppgifter.



Iom att befolkningsantalet får större betydelse numera behövs det events som påverkar den också, tex.


Ett som ger en "ockupationsmakt" möjligheten att "röva bort" en viss procent av befolkningen till sin egen huvudstad.
Flera olika events som ger möjligheten till förstörelse o massmord av olika grader i ockuperade provinser.
Events till att gynna befolkningsväxter.


Hur gott vete än är så får några gärna hjälpa till med att fördela (på ett realistiskt och opartiskt vis) de olika resurserna.

Några att rätta till positionerna för städer/namn/hamnar och soldater i de provinser som behöver.


Något ni alla kan göra är att komma med förslag på olika nationer, historiska eller påhittade. Ex.

Skåneland
Orkneyar
Sjuhärad
Mälardalen
Øresund
Finnveden
Värend
Visingsö
Sapmi
(Norska) Bohuslän
(Danska) Skåne
Tingalidet
Hanse Gotland
Bergslagen
Þjóðveldið (isländska fristaten)
Svalbard
Fryksdalen! Kommunerna Sunne och Fryksände/Torsby.
Eller Klarälvdalen: Hagfors och Finnskoga/Sysslebäck

Torsby kommun bör delas eftersom sydvästra halvan är Fryksdalsk kultur (Fryksdaelian kanske) och nordöstra delen är av älvdalsk (Aelvdaelian?) kolla bifogad bild.
2h57fx1.png
Norra Ny, Dalby, Nyskoga, Södra och Norra Finskoga bör delas från Torsby och heta Finnskoga eller Sysslebäck.
11ug5tu.png
Medans Lekvattnet, Östmark, Vitsand och Fryksände bör delas från Torsby de oxå och heta Fryksände eller behålla namnet Torsby.
 
Last edited:
Fryksdalen! Kommunerna Sunne och Fryksände/Torsby.
Eller Klarälvdalen: Hagfors och Finnskoga/Sysslebäck

”Fryksdalingarna äro ett vandringsfolk med oro och fantasifylld äventyrslust i blodet, ett folk av stora vyer, med intelligens och förmåga att när det gäller något stort och lockande hugga i och arbeta”

Hahah bara en sån beskrivning gör ju att de borde vara med, men samtidigt går det emot mina försök att balansera spelet. Försöker få de lite mindre starka områderna såsom Värmland o Dalarna att bilda starka nationer av 'gameplay' skäl, och Fryksdalen går tvärt emot de planerna. Men har lagt till dem för nu så får jag köra några testrundor o se hur det funkar.

Jag får det inte att funka för det startar varken på launchern eller på program-ikonen.??

Och du har Dw med senaste patch installerat?
 
”Fryksdalingarna äro ett vandringsfolk med oro och fantasifylld äventyrslust i blodet, ett folk av stora vyer, med intelligens och förmåga att när det gäller något stort och lockande hugga i och arbeta”

Hahah bara en sån beskrivning gör ju att de borde vara med, men samtidigt går det emot mina försök att balansera spelet. Försöker få de lite mindre starka områderna såsom Värmland o Dalarna att bilda starka nationer av 'gameplay' skäl, och Fryksdalen går tvärt emot de planerna. Men har lagt till dem för nu så får jag köra några testrundor o se hur det funkar.



Och du har Dw med senaste patch installerat?

DEt jag menade med fryksdalen var att man skulle kunna typ forma Fryksdalen av Sunne och Torsby/fryksände, förresten delade du torsby??
Ja det hade jag iaf men sen så hände nåt när jag spela MEIOU så jag avinstallerade det men när jag uppdaterar så funlar det inte... hur gör jag. För när jag hade tankat ner din mod så la jag den i mod mappen men inget funkade :(

EDIT: Finurlig som man är så fick jag 5.1 att funka :)
 
Last edited:
Jag skulle så jäkla gärna vilja testa den här moden, som lite omväxling till de vanliga liksom, men jag får inte flaggoran att fungera. Jag har installerat och det går ju att spela men alla flaggor är svarta :( finns det någon lösning på mitt problem?
 
Jag skulle så jäkla gärna vilja testa den här moden, som lite omväxling till de vanliga liksom, men jag får inte flaggoran att fungera. Jag har installerat och det går ju att spela men alla flaggor är svarta :( finns det någon lösning på mitt problem?

Ta bort flagfiles.dds och flagfiles.txt i din EU3 mapp/gfx/flags
 
Att jag missat det här! hur då?
Jaja, dags att installera...

men en fråga, på första sidan står det version 0.7, men när jag laddar ner står det 0.6, vilken version är det, inte för att det spelar någon större roll

edit: problem löst, jag försökte installera htth-versionen iställer för dw-versionen..
 
Last edited: