• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.

Palm

Major
28 Badges
Apr 28, 2009
597
17
  • Crusader Kings II: Legacy of Rome
  • Victoria 2: Heart of Darkness
  • Victoria 2: A House Divided
  • Semper Fi
  • March of the Eagles
  • Hearts of Iron III: Their Finest Hour
  • Hearts of Iron III
  • For the Motherland
  • Europa Universalis IV: Conquest of Paradise
  • Europa Universalis III: Chronicles
  • Crusader Kings II: Sword of Islam
  • Crusader Kings II: Sunset Invasion
  • Crusader Kings II: Sons of Abraham
  • Crusader Kings II: The Republic
  • Europa Universalis IV
  • Crusader Kings II: The Old Gods
  • Crusader Kings II
  • Hearts of Iron IV: La Resistance
  • Hearts of Iron IV: Expansion Pass
  • Hearts of Iron IV: Expansion Pass
  • Hearts of Iron IV: Death or Dishonor
  • Hearts of Iron IV: Together for Victory
  • Hearts of Iron IV: Cadet
  • Hearts of Iron IV Sign-up
  • Crusader Kings II: Way of Life
  • Europa Universalis IV: Pre-order
  • 500k Club
  • Victoria 2
Efter att ha gett upp om HOI III så kommer här en liten mod till HOI IV som är ägnad att göra Sverige roligare att spela. Än så länge är mycket inte klart och jag har inte lagt till några events eller så, utan det jag har gjort är att lägga till bilder, förändrat OOB:n mm. Förslag på förbättringar är välkomna!


"Mod"-mappen placeras i Mina dokument\Paradox Interactive\Hearts of Iron IV

v.0.5 (alpha): http://speedy.sh/SHQqU/mod.zip

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
 
  • 8
Reactions:
Ser meget bra ut. Er en person på workshopen som fortiden driver å lager en Svensk NF modul (navn: Swedish Focus Tree). Kanskje vil det være mulig å slå seg sammen med vedkommende for en komplett svensk modul?

Fortsett det gode arbeidet!

Om du finner det interresant, har jeg også selv begynt (ferdigstilt, men ikke opplastet) på en liten modul som gir bedre flagg-alternativer til alle de nordiske landene. Kan eventuelt vise deg de svenske og legge ved et bilde
 
Riktigt bra gjort. Gillar verkligen att du har ändrat bilderna på generalerna, HOIV vanila har samma bilder på typ alla deras generaler så det är välkommet. Ska följa detta modet med stort intresse och kanske ladda hem det när det har kommit lite längre i sitt stadium.
 
Åhh, J29 "Tunnan" :) Precis en sån här mod som jag vill ha!

Terrängbil M/42 KP borde kunna knökas in som mechanized, och dess icke-bepansrade motsvarighet i Volvo LV 141 borde kunna agera motorized i mitt tycke, Terrängbil M/42 kanske inte fyller kriterierna för mechanized på samma sätt som tyskarnas eller jänkarnas halvbandvagnar t.ex men det är väl egentligen det närmaste vi kommer i denna tidsperiod?
Artillerikanoner, luftvärn o.s.v är också superlätt att fixa in.

Supertaggad!
 
Efter att ha gett upp om HOI III så kommer här en liten mod till HOI IV som är ägnad att göra Sverige roligare att spela. Än så länge är mycket inte klart och jag har inte lagt till några events eller så, utan det jag har gjort är att lägga till bilder, förändrat OOB:n mm. Förslag på förbättringar är välkomna!


"Mod"-mappen placeras i Mina dokument\Paradox Interactive\Hearts of Iron IV

v.0.5 (alpha): http://speedy.sh/SHQqU/mod.zip

View attachment 190555 View attachment 190556 View attachment 190557 View attachment 190559

Saa flott. Hva med Focus tree?? Vanilla er kjedelig :(
 
Tack för kommentarer och dina förslag låter bra Zucker. Jag är för närvarande på semester men hoppas kunna fortsätta arbetet i augusti. Trevlig sommar allihop!
 
Färgerna på uniformerna på de kolorerade bilderna är ju helt tokiga. (Har inte spelat spelet ännu så vet inte om det är ditt jobb eller pdox')

Sen tycker inte jag att du borde använda interna fabriksbeteckningar på strv. Första medeltunga strv borde vara Strv m/36, den antogs inte av svenska armén utan utvecklades för Ungern och kallades Lago. Men hade den antagits hade den nog fått 36 som modellår. Lago vidareutvecklas senare till strv m/42.
 
Vad tror du om detta för vapenmodeller:

Infantry weapons:
Basic: Gevär m/96
1: Gevär m/38
2: Automatgevär m/42 (alternativt Kulsprutepistol m/37)
3: Kulsprutepistol m/45 (alternativt Automatgevär m/42)

Support weapons:
1: Kulsprutegevär m/21
2: Kulspruta m/36
3: Kulsprutegevär m/39
4: Kulspruta m/42

Har inte spelat spelet ännu, så vet inte hur det där ser ut men det känns som du blandar äpplen och apelsiner. Understödsvapen får ju antingen vara kg eller ksp. Understödsvapen är ju normalt ksp. Kg ingick ju i skyttegrupp.
1: Ksp m/14
2: Ksp m/14-29
3: Ksp m/36
4: Ksp m/42

Är det bara 4? Annars kan 4 vara ksp m/22-37 och 5 vara m/42

Kpiten du referar till heter f ö m/37-39. :)