• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Hur många bröderna lejonhjärta figurer finns med i spelet? Tengil befriaren och Jussi finns ju med, finns det fler?
 
Eastereggs? :D vardå?

Den asatroende Tengil 'the liberator' af Karmanjaka, baron av Othem på Gotland, har en tillika asatroende courtier vid namn Jussi Guldtupp med en intrigue skill på 19, iaf på stamford bridge starten ^^
 
Lite surt att man inte fått spelet än, lilla Spelbutiken vägrar få in det i lager:(

Det verkar ju så skoj, bara det där att försöka hålla ihop England verkar oerhört svårt.
 
Den asatroende Tengil 'the liberator' af Karmanjaka, baron av Othem på Gotland, har en tillika asatroende courtier vid namn Jussi Guldtupp med en intrigue skill på 19, iaf på stamford bridge starten ^^

Jag hänvisar till Olaus Magnus:

"Dessutom omtalas, hurusom Arngrim öfvervann Tengild och Egbert, Finnmarkens och Bjarmalands konungar, hvilka hårdnackadt och med uppbjudande av hela sin kraft bekämpat den danske konung Frode, samt huru nämnde konung gaf denne svenske kämpe Arngrim, sedan han utmanat och i envig dödat Egbert, sin egen högt älskade dotter till äkta, alldenstund han ju ej kunde hafva något emot att blifva svärfader åt den som med så många ärorika bedrifter befriat honom från hans argaste fiende och förvärfvat åt honom så stor makt och glans."
 
Är det värt att inhandla CK2 nu?

Jag läste någonstans att uppenbarligen är datorspelarna ganska värdelösa (t.ex. så attackerar de visst nästan aldrig mänskliga spelare?)....och det låter ju inte speciellt kul. Stämmer det?
 
Är det värt att inhandla CK2 nu?

Jag läste någonstans att uppenbarligen är datorspelarna ganska värdelösa (t.ex. så attackerar de visst nästan aldrig mänskliga spelare?)....och det låter ju inte speciellt kul. Stämmer det?

Definitivt!
Tyckte att CK2 från början var fantastiskt!
Med CK2+ (Modifikation) så blir spelet ÄNNU bättre.
Håller dessutom inte alls med om att AI'n beter sig sådär konstigt.
För mig har de alltid betett sig vettigt.
 
Är det värt att inhandla CK2 nu?

Jag läste någonstans att uppenbarligen är datorspelarna ganska värdelösa (t.ex. så attackerar de visst nästan aldrig mänskliga spelare?)....och det låter ju inte speciellt kul. Stämmer det?

AI: tycker jag väl inte att det är något fel på, man blir i ungefär 9 fall av 10 utplånad av den tyskromerske kejsaren inom ett ingame år om man som Erik the Heathen skulle ta tronen utan att först konvertera till kristendomen (vilket man ju aldrig skulle göra). Men eftersom spelet lägger sådan vikt på claims så kan man ju ofta klara sig ganska bra från utländsk inblandning såvida man inte har släktingar på tronen i andra länder. Ofta är det dom egna adelsmännen man får hålla ett öga på och särskilt då släkten.
 
Är det värt att inhandla CK2 nu?

Jag läste någonstans att uppenbarligen är datorspelarna ganska värdelösa (t.ex. så attackerar de visst nästan aldrig mänskliga spelare?)....och det låter ju inte speciellt kul. Stämmer det?

CKII är den mest intressanta strategititeln på länge. Jag ångrar inte en sekund att jag köpte det, för det har redan gett mig många timmars spelglädje. Jag ser också fram emot Magna Mundi. CKII är verkligen rekommenderat! Go for it.
 
Jag upptäckte inte grand strategy förens ganska nyligen och mitt köp av CK2 var oerhört väl värt det.
Oerhört glädjande spel!
Håller med! Välkommen till den skandinaviska delen av detta stora forum, Ingjald! OT-sektionen som vanligtvis även är den mest aktiva fungerar dåligt just nu, men förhoppningsvis kommer den snart tillbaka.