• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Showing developer posts only. Show all posts in this thread.
Skulle AIn vara lika bra som en människa skulle det nog inte ens vara ett problem och en exploit, tyvärr tror jag möjligheten att få AIn att överväga att försvara sig mot siege-stealing är rätt begränsad om man inte vill försämra AIn i övrigt.

Skulle nog dock gå att programmera AIn aktivt siege-steala utan problem, men jag tror inte de lagt till det (det skulle bara frustrera). Alla siege steals från AIns sida är nog slumpmässiga.
 
Det är inte jag som tyckte det. ;) Posten jag mestadels svarade (och borde citerat) är:

Stjäla belägringar, hade glömt att man kunde göra det i EU2. Tycker själv att användande av exploits som den förstör lite idén med att spela med ett litet land - tar liksom kål på prestationsvärdet att lyckas ta sig upp med ett litet land, om man tänker använda sig av såna trick. Men nåja, vad kan man göra med en provins inklämd mellan två stormakter?

Jag håller fullt med om att det är en del av spelet man naturligt kör på med om man är medveten om den. Det är inte som att det är jätteenkelt som 1 province minor i alla fall.