• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
tja, varför inte?
 
Jag är med, om jag skaffar In..
 
Antagligen, om vi kan komma på bra tider och sånt som alltid brukar komma ivägen :p
 
Jag tänkte passa på och skapa en sån här tråd, eftersom att min ordinarie multiplayer-omgång SLAG håller på att gå åt fanders.

Så; Vilka är intresserade av att spela ett svenskar only EU3 IN mp varje söndag eftermiddag/kväll? Jag ska försöka se efter på fz.se vilka som är intresserade. Vi var några stycken som lirade en multiplayeromgång när NA var ute och nytt.

Den här världskartan är från sista omgången: Tryck här. Det misslyckades då folk tappade intresset eller fick annat för sig som var mer viktigt, men vi hade kul när vi ändå höll på - trots att vi var så få.
 
Last edited:
Om vi kör efter klockan 17:00 på söndagar så går det bra för mig. Organiserar du det isåfall Wookiee?
 
Wetew said:
Om vi kör efter klockan 17:00 på söndagar så går det bra för mig. Organiserar du det isåfall Wookiee?
Absolut, jag organiserar alltihopa. 17.00 passar bra, men vi kanske ska säga 18.00 till 22.00 som preliminär tid? Jag ska ta och skicka ut PM:s så snart jag skrivit klart mitt nästa AAR-kapitel.
 
The Wookiee said:
Absolut, jag organiserar alltihopa. 17.00 passar bra, men vi kanske ska säga 18.00 till 22.00 som preliminär tid? Jag ska ta och skicka ut PM:s så snart jag skrivit klart mitt nästa AAR-kapitel.
18:00 till 22:00 funkar nog ännu bättre. Då hinner jag hem med marginal efter jobbet.
 
Hmm... Det finns ju så många roliga länder från 1399.

Det får helt enkelt bli: Portugal, följt av England och Milan.
 
The Wookiee said:
Hmm jag tänkte ta Kastilien som förstahandsval :mad: Fan att jag inte var snabbare. Jag snor Frankrike helt enkelt! :p Andrahandsvalet blir Milan.
Frankrike :eek: Hoppas att den spelare som blir HRE kommer hjälpa de övriga nationerna mot dig :D
 
Ändrar Mig till Österike första


andrar Kastilien


tredje Mosoviterna


fjärde Svergie /Danmark


femte England
 
theFreeman said:
Ändrar Mig till Österike första
You've got to ask yourself one question. Do I feel lucky? Well do ya, PUNK?

Beevar, också känd som Dumlen på fz.se, har jag spelat med sen innan :) Kul att ha dig här!


Den något preliminära listan ser ut som såhär:
  • The Wookiee - Frankrike (Milan)
  • Wetew - Portugal (England, Milan)
  • theFreeman - Österrike (Kastilien, Moskoviet)
  • Beevar (Dumlen) - Sverige (Brandenburg)

Jag har två-tre andra utomstående som kanske vill vara med, kompisar till mig. Ska höra mig för med fler folk från fz.se och paradox först :)
 
Freeman, ska du verkligen köra med Österrike? Ifall du inte har extremt tur med PU:s så finns det ingen chans att du ska kunna skaffa dig en maktposition innan Frankrike är enorma. Med tanke på att man inte kan diplo-vassalisera större stater längre.

Detta är väl de viktigaste länderna från 1399: Frankrike, England, Kastilien, Burgund, Polen, Osmanska Riket och Österrike. I den ordningen också skulle jag tro... Moskva, Sverige och Portugal är lite för långt från händelsernas centrum enligt mig.


@Wookiee. Du kan alltid ändra mitt Portugal mot Antingen Kastilien eller England ifall det underlättar och gör spelet mer intressant.