• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
theFreeman said:
Byter till Österike fråga är hur bra Ain sköter första omgången om jag spelar Kastillien ;)
Jag tror Kastilien klarar sig bättre än Österrike, med tanke på att jag och Wetew är grannar. Vi ser till att hjälpa den på vägen, ai:n. Antar att din brorsas mål är att bilda Spanien (dvs. ta ut Aragon)? Det hjälper jag han gärna med, mot Roussillon ;)
 
Jag har Pm:at Flooper X angående detta mp. Han är ju ändå en av dem som varit med på varje mp i flera år :p.
Hoppas bara att han loggar in innan nästa söndag.
 
Wetew said:
Jag har Pm:at Flooper X angående detta mp. Han är ju ändå en av dem som varit med på varje mp i flera år :p.
Hoppas bara att han loggar in innan nästa söndag.

Utom mitt *host*
Han verkar vara bortrest f.ö.

Glöm inte bara att posta bilder så att vi utan IM kan beskåda era framgångar och roa oss åt era motgångar :D
 
:mad: osmakligt att sätta igång detta just den vecka som jag är borta.

hoppas ni inte börjat än, jag vill gärna vara med om det finns plats :)

EDIT: Jag är gärna Milano, med Mamelukerna eller Moskva reservländer
 
Last edited:
Skulle vara bättre om du spelade Moskva ;) vi saknar en ryss och det blir trångt i hörnet Turkar italienare fransmänn och Österikare men vi kan säkert upå en deal :p
 
Last edited:
Flooper X said:
:mad: osmakligt att sätta igång detta just den vecka som jag är borta.

hoppas ni inte börjat än, jag vill gärna vara med om det finns plats :)

EDIT: Jag är gärna Milano, med Mamelukerna eller Moskva reservländer
Varför inte nåt mer europeiskt? ;)
 

regnoitalia.png



skild2.png
Italiens & Brabants Besittningar, vasaller, yttre territorialgräns och yttre intressegräns samt gränsen för det Tysk-Romerska Riket
skild2.png

Vad det innebär att vara inom intressegränsen specifieras nedan.

Italia-1.png



skild2.png
Monarklista
skild2.png


skjld.png

Duca Gian Galeazzo I Visconti 1397 - 1412
Dog utanför Florens på grund av Förnödenhetsbrist under det Andra Italienska Kriget

skjld.png

Duca Galeazzo III 1412-1442
Dog medan han tappert försvarade Sicilien från Rebeller och Banditer

~Under den förrädiske Kungen av Böhmen 1442-1452~

skjld.png

Duca Giancarlo I 1452-1481 (Re d'Italia 1473-1481)
Avled på grund av smittkoppor ådragna genom pervers böjelse för att vara "folklig"

skjld.png

Romanorum Imperator electus semper Augustus Napoleone il Grande, Re d'Italia, Hertog van Brabant 1481 -> (Hertog van Brabant 1500, Imperator 1510)
På grund av Napoleones låga ålder vid Giancarlos död styrde Reggente Alessandre Gonzaga 1481-1485



skild2.png
Allianser:
skild2.png


Italiensk-Polska Pakten
Polen
-
Schweitziska Neutralitetspakten
Schweitz
-
Italiensk-Brabantiska Unionen
Brabant



skild2.png
Diplomatisk intressesfär
skild2.png



Kusten längs Balkan är uppdelad mellan Milano och Österrike enligt den Milanes-Österrikiska pakten.

skjld.png


Den nordafrikanska kusten är geografiskt knuten till Italien. I nuläget tillhör dessa områden Frankrike, Osmanska Riket och Den Gyllene Horden. Milano har inga klagomål mot detta, men är villiga att köpa dessa provinser för en mindre summa.

skjld.png


Det är inte längre Milanos ambition att ön Corsica skall bli en del av den framtida Italienska Unionen. Den tillhör Frankrike med Milanos godkännande och välsignelse. Om ön skulle falla ur Franska händer skulle däremot läget behöva omvärderas.

skjld.png


Ön Malta tillhör i nuläget Frankrike. Detta anser vi vara beklagligt, och vi är villiga att köpa ön från dem. Vi är dock allt annat än villiga att gå i krig för Maltas skull.

skjld.png


Kejsardömet Kreta har länge varit knutet till Republiken Venedig. Som Venedigs arvtagare ser vi det som vår plikt att intressera oss för dess styre.
Vi är nöjda med det nuvarande styret, och ser ingen anledning för någon yttre makt, inklusive oss själva, att försöka ändra på detta styre.
Det är av yttersta vikt att ingen Muslim skall vara Kretas direkta härskare. Huruvida det nuvarande styret blir någons vasall har Milano inga invändningar mot.

skjld.png


Milano garanterar enligt fördrag med Frankrike Schweitz neutralitet. Denna neutralitet är utformad enligt den Schweitziska Neutralitetspakten, vilken innebär att varje land som Schweitz hamnar i krig med kommer att angripas av Milano. Vidre kommer, för att Milanos möjlighet att skydda Schweitzs Neutralitet skall vara säkrad, Schweitz att hjälpa Milano i alla krig som Milano hamnar i. På detta vis är det garanterat att Schweitz förblir Neutralt och opartiskt.


skjld.png


Italiens konung Napoleone il Grande är numera Kejsare över det Tysk-Romerska Riket. Det är vårt mål att inom kejsardömet verka för stabilitet och sätta stopp på den tidigare Österrikiske kejsarens expansionistiska politik, såväl som alla andra länders ingrepp på Imperiets suveränitet. napoleone vill göra det helt klart att Imperiet och Italien är ett och samma, och en krigsförklaring mot den ena innebär en krigsförklaring mot den andre.

Hertigdömet Brabant ligger under Napoleones styre. Brabant är för norra Kejsardömet vad Italien är för södra Kejsardömet, ett centra för makt och en källa till stabilitet. Det är dock inte Napoleones ambition att expandera Brabant på något ätt.

skild2.png
Kungöranden
skild2.png



De fega Österrikarna och fransmännen bestämde sig för att dela upp Italien mellan sig i en lömsk pakt riktad mot Napoleones suveränitet och Italiens Frihet och enande. Tack vare de Heroiska Iberierna och Britterna lyckades detta hot avvärjas, och de sista Italienska provinserna införlivades i Regno d'Italia. Folket jublade på Roms gator, när Italien kastade in Frankrike i en spiral av oroligheter som varade tiotals år, och isolerade Österrike till den grad att de inte längre är ett hot.


skjld.png


Då Österrike vägrade avsluta sina vansinniga försök att erövra oskyldiga stater i det Heliga Romerska Riket tvingades Napoleone il Grande att ingripa. Regno d'Italia befinner sig i krig med Österrike tills dess att de avbryter sitt krig mot Ärkebiskopdömet Salzburg och sätter sig vid förhandlingsbordet. Det är tydligt att de inte lärt sig den läxa frankrike lärde sig, och det är Napoleones ambition att ge Österrike bakläxa.



 
Last edited:
Vi skulle behöva Burgund, Polen eller Moskoviet bättre skulle jag tro... Hur det blir med Kastilien (Freemans brorsa skulle egentligen behöva vara med den första omgången) är jag inte säker på.

Fast Milano kan säkert vara ett bra land, på så sätt blir du ett objekt som både Frankrike och Österrike vill ha kontroll över. Nåt som säkert kan ge dig stora diplomatiska möjligheter.
 
namnls-2.jpg
Såhär ser läget ut just nu. Som Wookiee tidigare sagt så skulle det vara bra med ytterligare en eller två spelare som kunde fylla upp de norra tyska delarna samt de östra europeiska.
 
Flooper X said:
Milano är väl Europeiskt? ;)
Och förutom det har ju alla spelare redan spritt ut sig och sina intressesfärer så vackert så att det är omöjligt att ta ett reservland som inte inkräktar på någons planer och "claims" :p



Finns alltid Moskva

:p gällade mina claims....

Så är allt som är vit på den där kartan lagligt Österikes Moahahaa

Så länge du inte jvlas med mig FX kan vi nog vara vänner ;)
 
Flooper verkar ha paxat Milan. I övrigt så stämmer nog Wookiees lista i första inlägget.
 
även om jag helst tar Milan kan jag ta Polen eller Moskva om det behövs någon i det hörnet
 
Sorry, jag har vart lite upptagen. Flooper, Milan går bra. Mamelukerna går jag inte med på, de enda nationer jag vill ha med är europeiska nationer (med undantag för Osmanska riket)

Jag har uppdaterat listan. theFreeman kommer att spela Österrike, Kastilien kommer att vara AI första omgången då freemans brorsa är iväg.