• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.

Cross-Event : Most asked questions

Head to Japan and its Golden Week for the first cross-event between Playrion's two games, Airlines Manager and Airport Simulator!
Progress in both games and collect rewards from one to the other!

In Airlines Manager, make domestic flights from Narita Airport (NRT), Japan, with the three model aircraft wearing the exclusive event livery to increase your mileage, and in Airport Simulator, progress through the Airline Pass of the new Playrion airline!

Find out more about the Cross Event on Airlines Manager.



What are the prerequisites for taking part in the event?
-> You must have a version of the game equal to or higher than 3.08.1004 and have completed the Airline creation tutorial.

Then install Airport Simulator in a version equal to or higher than 1.03.0004 and complete the tutorial.

Help will be available to enable you to acquire the NRT Hub (Tokyo Narita) on Airlines Manager!

I have a Tycoon airline and a Pro airline, can I link them both?
-> No, only one airline can be linked to an Airport Simulator account.

How can I link my Airlines Manager account to my Airport Simulator account?
-> Make sure you have installed both games, opened them, and press the Open button under the Airport Simulator image in the cross-event menu.
A message will tell you that the accounts are linked the first time you do this.
Also, when you relaunch Airline Manager, the first objective will become a reward to collect.

Which aircraft are compatible with this event?
-> Only Q-400s in Golden Week livery, A220-100-Rs in Golden Week livery, and SpaceJet X-100s in Golden Week livery are eligible.
You can get them every day by visiting the shop.

2404_CrossEvent_Liveries.jpg

Which airports are compatible with this event?
-> All Japanese hubs departing from NRT (Tokyo Narita).

2404_cross_event_tuto.jpg

Can I join the event en route?
-> Of course, you can join the event even on the last day. It is also possible to link your account after making flights, and the mileage calculation will catch up the next day!

I'm a cargo player, can I take part?
-> No player is left out! If you convert the aircraft listed into a freighter, their mileage will also be counted!

Why doesn't my mileage counter increase?
-> The kilometers are updated once a day. In addition, the counter does not increase if you have not linked your Airlines Manager account with your Airport Simulator account. If you have already completed the first objective and scheduled flights, just wait the next day to see the progress!

I have earned rewards for Airlines Manager by playing Airport Simulator, how can I get them back?
-> By pressing the ‘Claim” button at the bottom right of the Cross Event menu (under the Airport Simulator image).

I have sent rewards to Airport Simulator, how do I get them back?
-> All you have to do is launch Airport Simulator, and the rewards will be given automatically when you arrive at your airport!

What happens once the event is over?
-> You'll have a few days to collect the rewards you haven't yet collected, but the mileage counter will stop rising. You also get to keep the planes you collected during the event!

2404_cross_event_reward_menu_AM.jpg

Can I continue to play Airport Simulator once the event is over?
-> Of course! We look forward to welcoming you!

Where can I find information about Airport Simulator?
-> You'll find lots of help written by the community on the fandom: https://airport-simulator-first-class.fandom.com/wiki/Airport_Simulator:_First_Class_Wiki
We also invite you to join the game's official discord: https://discord.gg/wTWCK2X49W , where many players will be able to help you!


----------------------------------------


Direction le Japon et sa Golden Week pour le premier Cross-event entre les deux jeux de Playrion, Airlines Manager et Airport Simulator!
Progressez dans les deux jeux et récupérez des récompenses d’un jeu vers l’autre !

Dans Airlines Manager, réalisez des vols domestiques depuis l'aéroport de Narita (NRT) au Japon avec les trois modèles avions portants la livrée exclusive de l'événement pour faire augmenter votre compteur de kilomètres, et dans Airport Simulator, progressez dans l’Airline Pass de la nouvelle airline Playrion!

Retrouvez ici plus d’informations concernant le Cross Event sur Airlines Manager.


Quels sont les pré-requis pour pouvoir participer à l'évènement ?
-> Posséder une version de jeu égale ou supérieure à 3.08.1004, terminer le tutoriel de création de Compagnie.

Ensuite, installez Airport Simulator dans une version égale ou supérieure à 1.03.0004 et terminez le tutoriel.

Une aide sera présente pour vous permettre d'acquérir le Hub NRT ( Tokyo Narita ) sur Airlines Manager !

J'ai une compagnie Tycoon et une compagnie Pro, puis-je les lier toutes les deux ?
-> Non, une seule compagnie peut être liée à un compte Airport Simulator.

Comment puis-je relier mon compte Airlines Manager à mon compte Airport Simulator ?
-> Assurez-vous d'avoir installé les deux jeux, de les avoir ouvert et d'appuyer sur le bouton Ouvrir sous l'image Airport Simulator du menu du cross event.
Un message vous indiquera que les comptes sont liés la première fois que vous faîtes l'action.
Aussi, quand vous relancez Airline Manager, le premier objectif se transformera en récompense à collecter.

Quels sont les avions compatibles pour cet évènement ?
-> Seuls les Q-400 livrée Golden Week, les A220-100-R livrée Golden Week et les SpaceJet X-100 livrée Golden Week sont comptabilisés.
Vous pouvez les obtenir chaque jour en vous rendant dans la boutique.
2404_CrossEvent_Liveries.jpg

Quels sont les aéroports compatibles pour cet événement ?
-> Tous les hubs Japonais avec comme départ NRT ( Tokyo Narita ).

2404_cross_event_tuto.jpg

Est-ce que je peux rejoindre l'évènement en cours de route ?
-> Bien sûr, vous pouvez le rejoindre même le dernier jour. Il est également possible de lier son compte après avoir effectué des vols et le calcul de kilomètres rattrapera le retard le jour suivant !

Je suis un joueur cargo, puis-je participer ?
-> Aucun joueur n'est mis de côté ! Si vous transformez les avions cités en cargo, leurs kilomètres parcourus sont également comptabilisés !

Pourquoi mon compteur de kilomètres n'augmente pas ?
-> Les kilomètres sont actualisés une fois par jour. De plus, le compteur n'augmente pas si vous n'avez pas relié votre compte Airlines Manager avec votre compte Airport Simulator. Si vous avez déjà atteint le premier objectif et programmé des vols, il vous suffira d'attendre le lendemain pour voir l'évolution de la situation !

J'ai gagné des récompenses pour Airlines Manager en jouant à Airport Simulator, comment puis-je les récupérer ?
-> En appuyant sur le bouton " Récupérer " en bas à droite du menu Cross Event ( sous l'image Airport Simulator ).

J'ai envoyé des récompenses vers Airport Simulator, comment les récupérer dans celui-ci ?
-> Il suffit de lancer Airport Simulator, les récompenses seront données automatiquement une fois arrivé dans votre aéroport !

Que se passe-t-il une fois l'évènement terminé ?
-> Vous aurez quelques jours pour récupérer les récompenses pas encore collectées, mais le compteur de kilomètres ne montera plus. Aussi, vous gardez les avions récupérés durant cet évènement !

2404_cross_event_reward_menu_AM.jpg

Est-ce que je peux continuer à jouer à Airport Simulator une fois l'évènement terminé ?
-> Bien sûr ! Nous vous accueillerons avec plaisir !

Où puis-je trouver des informations sur Airport Simulator ?
-> Retrouvez de nombreuses aides écrites par la communauté sur le fandom : https://airport-simulator-first-class.fandom.com/wiki/Airport_Simulator:_First_Class_Wiki
Nous vous invitons également à rejoindre le discord officiel du jeu : https://discord.gg/wTWCK2X49W , de nombreux joueurs pourront vous aider !