• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.

unmerged(58575)

Nörd med social kompetens
Jul 1, 2006
915
0
Förhandsfakta i bilder.

Persien (jag) + gräns

namnlsud.jpg


ss22h.png


screensave5.png


vs.

RYSSLAND

screensave3l.png
 
Jag har 28 utav 30 arméuppgraderingar och borde ha en bättre armé i kvalité än ryssland, MEN förra gången vi slogs hade dom gasanfall och inte jag (pga något konstigt, borde fått det för 40 år sen -.-) jag har bättre järnvägar men inga fort, troligtvis kommer jag att bli översvämmad av Ryssar, så nu får man se hur det går.

Har 60 arméer i reserv så kanske kan klara mig en liten stund.
 
Det är rätta takter! Ta tillbaka Kaukasien!
 
Jag skulle gärna ha sett hur Persien växte fram för just nu verkar det vara megastort! :eek:

Allting började med en tidig vinst (helt klart osäkert men i slutändan vann jag) mot Hyderabad och Punjab, med deras populationer har jag kunnat få fram soldater att expandera med, mycket pengar har gått åt att hålla relationerna uppe med Ryssland och England.

England har military access i mitt land och använder det som väg imellan Afrika och Indien, därför tror jag dom inte har attackerat. Jag har en badboy på runt 68 och ryssland attackerar ofta nu, (hade en allians med dom förut mot Ottomanerna) och förra gången hade deras soldater tillgång till gas och därför krossade dom mig, (därav tillhör stora delar av östra turkiet Ryssland)

Jag har inte byggt en enda järnväg själv utan allting har byggts upp av kapitalister som jag har uppgraderat i Isfahan, Bagdad, Teheran och i Syrien. Limited citizenship gör att jag inte kan utveckla indierna som jag vill (sjukt stora populationer där, men det är rätt ok då dom står för halva min manpower.

har även runt 15 factories som producerar allt ifrån stål, till canned food.

Kan även tillägga att man fick mycket hjälp i början av Engelsmännen genom deras event (först massa teknologier och sen så att man blev civiliserad), efter att jag krossat alla revolter hade jag inte mycket befolkning kvar i Persien och det var då populationerna i Punjab och Hyderabad gjorde sitt.

Och jag har läst en AAR för typ ett år sen om hur man spelade Persien förut (hittar den inte nu men den var riktigt lärorik) och har försökt spela liknande, dvs att försöka ta provinser i Indien innan England och därmed ha manpower. Han valde att ta kriget emot England medans jag tog det mot Ryssland, har inte startat ännu, Men nu börjar jag ! :)
 
Ok nu har jag spelat klart kriget som tog mig 4 år att slutföra. Vinst självklart, om än liten.

Till att börja med skulle vi mobilisera arméen något som tog 2.5 månader

mobilisering.png


Och detta blev precis klart till Ryssarnas första offensiv på västfronten, 330000 man gick över gränsen och angrep Ahar. Dock hade våra trupper "Dug-in" tillräckligt för att möta ett mångdubbelt större motstånd.

ni ser här 33 divisioner mot 13.

firstbattle.png


Men även på östfronten var vi hårt ansatta, dock fungerade östfrontens terräng till min fördel, här har ni en bild på de inledande anfallen

ostc.png


Dessa klarades av i princip smärtfritt, men det var när förstärkningarna av 130000 man ifrån Indien kom som kriget kunde vändas till min fördel, i 2 snabba slag på östfronten krossades över 500000 ryssar, en stor seger som tog udden av den ryska offensiven.

Slag 1, i de persiska bergen och efter en lyckad kniptångsmanöver har ryssarna ingenstans att retirera.

battle1d.png


Över 250000 ryssar dör.

några månader inträffar nästa slag i provinsen norr om den förra 60000 tappra män försvarar sig i bergen mot 250000 ryssar, ännu en kniptångsmanöver utförs och plötsligt står ryssarna utan flyktväg.

battle2p.png


och

battle2b.png


fortsättning följer (måste fixa lite)
 
Nu är frågan, är det värt att skriva fortsättningen?
 
Du menar nordfronten i öst respektive väst? :p

Självklart är det lönt att fortsätta! Men du måste återerövra kaukasien! :cool:
 
Du menar nordfronten i öst respektive väst? :p

Självklart är det lönt att fortsätta! Men du måste återerövra kaukasien! :cool:

hah kriget är redan över, orkar inte skriva klart ännu bara :) fan ryssen är tung att vinna över, sjukt envis och helvete vad stort det är...

Men jag kommer nog göra dig besviken, fick aldrig WS nog för att ta över Kaukasien.

Edit: och ja du har rätt xD tänkte inte så men :)
 
Självklart ska du skriva vidare, detta är bra grejer! :)
 
hah kriget är redan över, orkar inte skriva klart ännu bara :) fan ryssen är tung att vinna över, sjukt envis och helvete vad stort det är...

Men jag kommer nog göra dig besviken, fick aldrig WS nog för att ta över Kaukasien.

Edit: och ja du har rätt xD tänkte inte så men :)

Du ska ju vara en ny Nader Shah. :mad:

:(