• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Det der 200 p, var noe nytt, var veldigt intressant! så kan man ta hvilken map som helst o alle begynner på samme lvl kan man si :)
 
  • 1
Reactions:
jag vill gärna spela som hansan om det går :) teddy borde göra en steamgrupp om detta eller posta här på fourmet om vilka länder folk har och om när vi ska spela
 
Jo men om du ser vad han skrev så blir det Customized eller Random nations, så vi får inte välja land. Men du kan välja Hansa som geografiskt område i Customized ;)


För övrigt jag har inte Art of war expansionen... Något du tänkt vi ska köra Teddy? Common Sense har som sagt ett annat strids system med Fort. Som gör spelet roligare tycker jag. Mer realistiskt :)
Jag starta en Steam grupp för detta spelet (namn EU4 Nordisk MP Game).
Gå till steam og sök på: EU4 nordisk
Eller denne linken: http://steamcommunity.com/groups/eu4nordisk

Teddy jeg gir deg Administrator rettighet når du går med i gruppen.

Välkomna :)
 
Last edited:
  • 1
Reactions:
Då är vi 3 st i steam gruppen, var väl fler som ville spela?
 
Ska vi köra med Common sense? Jag köpte övriga expansionen jag inte hade på rean.
 
Ser så ut det ja. Common Sense är en väldigt bra utbyggnad, gör ju spelet till EU5 :)
Vet inte om du märkt det men, du är tvungen att ta en provins med Fort, Annars så måste du å runt flera provinser. Så man kan tex inte marschera rakt in i ett land och ta huvudprovinsen.
Men som det ser ut nu är vi nog för få att starta ett spel iom bara 3 st har joinat Steam gruppen.
Kanske vi ska spela på en vardag istället? Söndagar kan iaf för mig vara problematisk, reser ofte på en söndag....
 
Last edited:
Ok, no probs - är en ganska ringa kostnad tycker jag. :) Vardagar går bra för min del juli ut. Sen i augusti börjar väl politiken igen med kvällsmöten, men det kan vi säkert reglera. Lägg till mig på Skype, kgb_91 så kan vi ju snacka vidare när det närmar sig så att säga! Jag kommer tillbaka till Lund imorgon på kvällen.
 
4 spelare nu. Blev ganska många hits på Skype på det namnet tror jag träffa rätt. men du har men steam oavsett
 
Ja, jag tror du addade mig. :) Jag är hemma nu. Bara att hojta till om ni har tid att spela!

Lund är en riktigt trevlig stad!
 
Eu4 LAN party i Lund då ;)

Annars så har jag skrivit poå några EU4 forum på Steam och försökt få med fler folk, nån som vet nån bra Thread på Eu4 forumet här på paradox plaza där man kan posta om spelet på söndag?
4 spelare är ju lite lite, 8 totalt vore bra !
 
Vi kan spille uten Common Sense. Men 4 spiller er kanskje lite få, man kanske skal vente og se i fall man kan få med flere?
El dorado har jeg kjöpte
 
Hur er det med engelsk talande spelare, ska vi försöka få in några sådana? Eller blir det problem då med dina youtube klipp?
 
Last edited:
Kan kjöpe Common Sense til deg i fall resten har det...
Ser man ikke kan bygge opp provinserne uten Common Sense, synes den delen gjör det hele litt mer intressant :)
Du kan i common sense spendere Adm för at få ökad tax income i en provins, eller Dip på en provins för at få mer produktion, eller military för att få mer manpower