• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Gamlasemlan said:
Jag spelar gärna Eu2. Då helst med watk, eftersom att jag vant mig vid den. Kanske med modden Watkabaoi.
WATK är konstigt. MyMap har bättre historiska gränser.
 
Sling Shot said:
WATK är konstigt. MyMap har bättre historiska gränser.


My map FTW
 
Quinton said:
föresten. om ja nu lyckas hitta åt skivan, behöver jag nån mod för å spela med er eller så? ska göra ett tappert försök för att hitta åt den iaf :) hmm, vad mer behöver man isåfall veta för att spela? har ej spelat något Paradox spel multiplayer förr. eller jo, spelade EU1 eller i bästa fall 2an(ifall 2an, så var det när det just släppts) för många år sen mot en kompis, men de krashade hela tiden så vi skippade det.

Det beror på om spelet använder en mod eller inte, men nu förtiden använder i stort sett alla spel en mod, Watk. Om de använder vanilla så behöver du bara patcha spelet till 1.09, annars installerar du Watk över en 1.09 vanilla mapp. Inga konstigheter där, men behöver du hjälp står jag till ditt förfogande. :)

Har prövat att spela Mymap, eller AGCEEP, kommer inte ihåg vilken i MP en gång och vi kraschade i stort sett några gånger per år och det är inget jag vill gå igenom igen. Därför är Watk den bästa MP moden tycker jag. :)

Om man skulle dra igång en Eu2 kampanj, hur många skulle då vara intresserade av att en gång i veckan spela en 4 timmars session? Kan kanske få med lite andra människor också.
 
Last edited:
jag e med på ett eu2 MP hellst WATK för den är mest stabil.
 
Så på Eu2-listan har vi just nu:

Gamlasemlan
Absolut
Slingshot
Yuriswe
Quinton (om han hittar sin skiva)
Scholes
Lyko
Daniel A
Krantz
Bulldozer


*Måste få fler svenskar att upptäcka svenska delen av forumet*
 
Last edited:
jag e på svenskt eu2, kommer dock bli kaos på TS då semlan.. :p
 
Kan prata med Cobjor och Joohoo och se om de är intresserade. Sen har vi Mulliman vi kan prata med också.

Fast det där räcker ju i och för sig för ett spel. :)

Jag kommer inte vara med på TS, min mikrofon gick sönder en sen natt för ett tag sen. :p
 
Absolut said:
Kan prata med Cobjor och Joohoo och se om de är intresserade. Sen har vi Mulliman vi kan prata med också.

Fast det där räcker ju i och för sig för ett spel. :)

Jag kommer inte vara med på TS, min mikrofon gick sönder en sen natt för ett tag sen. :p
Cobjor har väl sitt jobb :). Men sncka med dem allihop.

Sen vet du hur det är med micken. Bara att skaffa en ny. Daniel vill ju så gärna kommunicera med dem han spelar med och det är inte lätt utan mic. Chatten är ju inte riktigt hans grej.
 
Gamlasemlan said:
Cobjor har väl sitt jobb :). Men sncka med dem allihop.

Sen vet du hur det är med micken. Bara att skaffa en ny. Daniel vill ju så gärna kommunicera med dem han spelar med och det är inte lätt utan mic. Chatten är ju inte riktigt hans grej.

Cobjor har pratat om att han vill spela igen, vi får se hur det blir med det.

Daniel får ta och leva med att jag inte har nån mick, måste spara pengar nu. :p

Tror jag skickat meddelanden till så gott som alla svenskar jag har på ICQ nu, vi får se hur många som är intresserade. :)
 
goki said:
Dette har ingenting med saken å gjøre men hvorfor finnes det aldri norske forumer?

Svensk spelföretag, fler svenskar än norrmänn. "You do the maths". Men alla skandinaver är välkomna här, alla som kan prata ett skandinaviskt språk också för den delen.