• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Gillar den, den är riktigt rolig :D
 
Min hårddisk krasha igår. Där låg alla bilder. Inte en så himla stor förlust men ville bara att ni skulle veta. Har iafall savet kvar :)
 
Min hårddisk krasha igår. Där låg alla bilder. Inte en så himla stor förlust men ville bara att ni skulle veta. Har iafall savet kvar :)

Jobbigt...Men Savet är ju kvar så det går ju bra :)
 
Dagen börjar med att herrens rådgivare stiger in i rummet och får se sin herre liggandes på golvet! Han tänkte "Är han död" och så ropade han på doktorn. Doktorn visste inte vad som hänt. Så de för honom till sjukhuset. Där är han liggandes i 5år. Ingen förstår hur han överlevde utan mat och vatten men han hade gud på sin sida.

d-9.jpg

Vad... Var.. Var är jag?

Du är i sjukbädden min herre! Du anar inte vad som har hänt när du varit borta!!

Vadå borta? Hur länge har jag sovit?

Du har sovit i fem år! och du lever ännu! Gud är på din sida!

FEM ÅR!? Vem har tagit hand om landet? Hur är min familj?

De är iväg. De är i Skottland.

Skottland!? Vad gör de där?

De besöker våran konung

Vad talar du om? Vi har ingen konung?

Vi har nu.
d-11.jpg


Men... Hur?

Vi låg i krig. När du "somnade" Blev vi attackerade! Av Saxer och Skottar!

Herre gud! Hur är det med min familj?!

Som sagt så lever de och är i Skottland.

Men.. Hur blev vi.. Varför styr den skottske kungen över oss?

Det bestämdes så i freden. Vänta! Jag har något mer att visa er!

a-11.jpg

Vad är detta? Mitt släktträd. Men det stämmer ju inte. Jag har ju bara två barn?

Jadu. Medan du har sovit så har din fru fortfarande haft era vanor.... Med dig. Här i sängen.

Så det gick när jag sov?....

Tydligen. Det är det hon säger. Men det är inte allt!

b-11.jpg

Har... har jag barnbarn? och min son har gift sig?!

Ja min herre.

Hurrah! Detta måste firas!!

Det var ett par år sedan den första kom. Men en fest är alltid trevlig. Vi kan börja förbereda den så den är klar då de är tillbaka. Men jag har en till sak att visa.

c-11.jpg

Flera!? Hurrah! Tacka gud! Nu kan jag känna mig säker!
 
Nej. Men jag hade tagit massa bilder som försvann :p

Fint sätt att förklara det på in character :p

Blev du attackerad av skottland på riktigt, eller gick du över till dem med flit?
 
Fint sätt att förklara det på in character :p

Blev du attackerad av skottland på riktigt, eller gick du över till dem med flit?

Blev attackerad xD Av England också men dem fick jag white peace med. Men Skottarna var 2 sekunder från att annektera mig xD Men de gick med på att bli min mästare xD
 
Min herre. Ni skall välja erat barnbarns utbildning. Då hon är bäst med ekonomi rekommenderar jag er att ge henne en utbildning i hovet.

a-12.jpg


Håller med dig självklart. Men vem valde hennes storsyskons utbildningar medans jag sov?

Det gjorde deras föräldrar.

Kunde jag nästan listat ut själv men man vet aldrig.

Just det! Ni fick brev förut! Det var från din gode vän. Han undrar ifall han har ditt stöd mot en av hans rivaler.
b-12.jpg


Han skaffar alltid fiender. Men var har man inte vänner till.

Hörru fader min! Vad trevligt att se dig igen!

Ah min son! Är du lika inkompetent som senast vi sågs?

Jag är gift och har barn. Svarar inte det på den frågan?

Jo det är säkert sant! Grattis! Till att du har fått ett liv alltså.

Jag har lite information från konungen också!

Låt höra?

Han tog nyss över våran förra herre. Han säger att han kommer behålla det själv tills han vet att han kan lita på oss. Eller dig rättare sagt.

c-12.jpg


Tur att vi klarade oss. Han kan nog lita på oss. Jag har inget emot honom.

Herre jag har ett till brev till dig!
d-12.jpg


Sälja saker på kyrkans mark? Nej det ska man inte få.

Pappa! pappa!

Är detta... Min sonson?

Nej det är din son. Hehe man märker att du sovit i fem år.

Pappa! Det börjar bli mörkt!

e-11.jpg

Vadå? Är du rädd för mörkret? Det behöver du inte vara. Det finns inget farligt där. Det är exakt likadant som på dagen fast mörkt.
 
Intressant!

Kommer du ta kontrollen på Irland och avsäga dig den Skotske konungens makt af ditt fria folk.
 
Hahahah GöKotta xD
 
Min herre. Ännu en av era avkommor behöver sin utbildning.

a-13.jpg


Hon får lära sig hos hovet! Dem kommer vara bra för henne.

Min herre! Statusrapport från andra sidan havet! Frankrike är i kaos!!
b-13.jpg

Hah! Bevis på att mitt styre är bra.

c-13.jpg

Hah! Vad var det jag sa?

d-13.jpg

Jag är egentligen riktigt lyckligt lottad. Min fru älskar mig. Och det vet jag! Se bara på förra veckans spännande ridtur! Detta är livet.

Min herre! Du måste hjälpa mig! Att mörda denna person!!! Han är min bror! Och jag hatar honom! Han får styra bara för att min idiotiska fader inte kan stoppa sin sak i en o samma person! Ifall du hjälper mig kommer jag få min tron och du kommer få en bra allians med mig!
e-12.jpg


Varför? Varför skulle jag egentligen hjälpa dig. Jag vet att du känner dig arg och besviken men din fader valde att det skulle vara såhär. Jag vill inte göra döda människor besvikna och definitivt inte förråda dem!

Då får jag väl fråga någon annan! Men tro mig vi kommer att träffa varandra igen!


Präst: Det där var verkligen nobelt av dig. Gud kommer tacka dig då du är hos honom!
f-11.jpg

 
Yay!
Typ rolig update. Men jag vill ha mer! Eller ja, mer krig. :D