• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Jag har haft max 10k det fick jag i ett fredsfördrag av en litet tyskt land. xD
 
Jag har haft max 10k det fick jag i ett fredsfördrag av en litet tyskt land. xD

:p Vilket land spelade du som? :D Haft 12 som max, spelade som Normandie :rofl:
 
Preussen xD Orkar dock inte fortsätta på det savet atm. E i krig mot Bohemia! Orka dem!
 
Kör en liten uppdatering med en del bilder jag glömt att lägga upp

Russkie

År 1636 Ivan III Veliky har gjort en dröm sann. Han har enat ett folk. Han har enat en nation. Han har enat en mörkgrön blob. Han har gjort det omöjliga.
Ryssland är enat. Europas hov sänder sina representanter till det nya landet.
Böhmen hoppas de kan straffa Polen som slängde ut Böhmen ur Europa.

EU3_70.jpg


Söndagen den 20 Februari, I herrens år 1637 kröns Ferdinand III av Påven i Rom. Samtidigt kröns en annan kung med samma namn på Grönland. Ett mysterium som Påven kallar Guds verk och samtidigt ber han folket att donera pengar till bevarandet av Påvestaten.

EU3_71.jpg


Mikolis Librec rundar År 1639 Sydamerika. Några veckor efter han seglat genom Magellans sund, tycker det Böhmiska folket att nu är Tuskegee en del av Böhmen. När Librec utforskar en okänd kust, förklara Kung Ferdinand Chickasaw som Böhmisk provins.

EU3_72.jpg


EU3_73.jpg


År 1641 kan man äntligen känna sig Böhmisk om man bor i Woods Cree, Cheraw, Catawba och Chiaha. Länge leve Kung Ferdinand av Böhmen. Ner med Britterna. Men allt har sin tid vilket Portugal snart får känna av....

EU3_74.jpg


EU3_75.jpg


EU3_76.jpg


Världen Anno 1644

EU3_MAP_BOH_164433_1.jpg


  • Ryssland har sett dagens ljus
  • Ming börjar förlora stäpperna
  • Persien tappar makten i Centralasien
  • Tunisien återfött
  • Polen når från Norr till Söder
  • Ungern omringar Anatolien
  • Venedig härskar i Italien
  • Liege fortsätter bestämma i England
  • Portugal är på väg bort i Norr
  • Ze Blobb de France
 
Adeus América

Det Böhmiska Folket räknar nu Atikaki som en del av riket.

EU3_1.jpg


Kung Ferdinand tar tag i smugglings frågan.

EU3_2.jpg


Portugal tvingas ge upp viktiga områden i Nordamerika.

EU3_3.jpg


Rapporter om att Minnesota äntligen klarar sig själv kommer sent en kväll till hovet i Attawa.

EU3_5.jpg


Böhmens totala dominans av handlen i Nordamerika, ger en fin liten inkomst.

EU3_6.jpg


En Portugis berättar om nya länder och hav.

EU3_7.jpg


En expedition för att försöka att återigen ha Böhmiskt inflytande i Afrika.
Slavar + Handel = Pengar = :)

EU3_8.jpg


EU3_9.jpg


En ung Brittisk handelsman skänker en modern brittisk karta till Ferdinand. Det visar sig att det finns massvis av land och hav man inte känt till.

EU3_10.jpg


En Brittisk kurir kommer med ett erbjudande från Hennes Majestät, att om det passar Böhmen så vill man stärka relationerna med en allians.

EU3_12.jpg


Överblick

EU3_13.jpg


Ett krig startas mot Portugal som är i princip chanslöst mot Brittiska Armén och Royal Navy. Att sen också möta den Böhmiska Armén knäcker dem fullständigt. Böhmens Armada jagar dock Pirater vid Nordpolen.

EU3_15.jpg


Portugal tvingas ge bort Choctaw och Illnois. Ett vite på 75 dukater blir det också.

EU3_16.jpg


60 av de 75 dukaterna skänks till Britterna.

EU3_17.jpg


Vildarna i Afrika har förstört vår koloni i Afrika. Ferdinad förlorar allt hopp om detta land av Mörkhyade krigare och Guld. Ty det var så man hamnade i Norr och Böhmiska Amerika från början.

EU3_18.jpg


Luitpold I kröns som Kung över ett enormt rike. I 12 dagar sörjer man Ferdinand III innan man bestämmer sig för att planera en handelsväg.

EU3_19.jpg


År 1656 är Handelsvägen klar. Den går från Attawa i norr till Muskogee i söder. Man tackar Fransmännen för deras vilja att sälja en så fin provins.

På denna karta från 1656 märks Handelsvägen ut och planer på nya kolonier.
Om några år kan man krossa det rebellhärjade Portugal om inte de provinser man vill ha anslutit sig. Portugal har inga möjligheter till Trupp transporter genom Böhmen något mer. Snart är drömmen sann.

EU3_20.jpg


Världen Anno 1656

EU3_MAP_BOH_1656511_1.jpg
 
Ein blobb der Bõhmen :)
 
Nein

Ska nog knäppa Norrmännen på nosen. Ishavet är mitt.

Jaha... Så om din AAR var Verkligheten, så skulle Canada heta Czéchanada? x) Är det din plan?
 
Förstod jag dig rätt i att du har förlorat filerna till denna bollnäsen? Den är alltså definitivt död? :(