• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.

unmerged(81390)

Maharaja of Fenno-Scandia
4 Badges
Jul 31, 2007
2.332
0
  • Europa Universalis III
  • Hearts of Iron III
  • Europa Universalis III Complete
  • Victoria: Revolutions
En demokratisk Bollnäs där Bollnäsarna själva får välja


Eftersom jag gett ett ogenomtänkt löfte i Strindberg tråden så ska jag nu skriva en Bollnäs, tyvärr har jag inga idéer om vilket land jag ska spela och vad jag ska göra. Därför gör jag nu en Bollnäs där ni läsare (Bollnäsare) själva får välja vilket land jag ska spela och vad jag ska göra!

Ni kan börja rösta om vilket land nu direkt! Jag kommer att spela detta spel med Strindberg, alltså Victoria:Revolutions översatt till svenska av den hedervärde (och tålmodige, han har översatt hela spelet själv! :eek: ) Zuckergußgebäck!


Skynda och rösta! Vallokalen stänger nog kring måndag!​
 
Last edited:
Du skall spela Danmark och befria Skåne!
 
Jag röstar på Portugal. :)
 
Du skall spela Danmark och befria Skåne!

Även om skåne redan är fritt i victoria håller jag med om landvalet. Mycket intressant land att spela som, många krig mot Preussen att bäva inför :p
 
Portugal! :)
 
Danmark!
 
Danmark 3: Mr. G, Flooper X?, Eärendil

Portugal 3: Van der Gent, Freddan, Quinton

Spänningen stiger!
Blir det Danmark eller Portugal?
Kommer det fler kandidater eller är block-tänkandet alltför djupt hos de svenska forumiterna?
 
Jag tycker fler borde rösta på Portugal, för det är ett intressant land. Det är ganska litet och dåligt utvecklat, men har ändå en del invånare och lite kolonier, man kan ta flera olika vägar och det är som gjort för en intressant, spännande och oförutsägbar spelomgång.
 
Min personliga upfattning är att fler borde rösta på Danmark eftersom det vore en spännande utmaning, och skulle ge översättningen mer spåklig närhet än Portugal.
 
Portugal. :D
 
Min personliga upfattning är att fler borde rösta på Danmark eftersom det vore en spännande utmaning, och skulle ge översättningen mer spåklig närhet än Portugal.

Portugal är också en spännande utmaning, det är även mycket mer spännande på fler moment än Danmark. Spännande, exotiskt, oförutsägbart och intressant är vad Portugal skulle vara.

Ditt andra argument tycker jag är väldigt svagt, särskilt då språket inte påverkar Bollnäsen särskilt mycket. För Bollnäsen består ju av bilder och skriven text, den text som finns på bilderna är liten och jag tycker inte det vore mer awesome att spela Danmark med Strindberg än med Victoria. Däremot att spela Sverige med Strindberg vore awesome. Att spela på svenska ger dock en känsla oavsett land.

:)
 
Portugal är också en spännande utmaning, det är även mycket mer spännande på fler moment än Danmark. Spännande, exotiskt, oförutsägbart och intressant är vad Portugal skulle vara.

Ditt andra argument tycker jag är väldigt svagt, särskilt då språket inte påverkar Bollnäsen särskilt mycket. För Bollnäsen består ju av bilder och skriven text, den text som finns på bilderna är liten och jag tycker inte det vore mer awesome att spela Danmark med Strindberg än med Victoria. Däremot att spela Sverige med Strindberg vore awesome. Att spela på svenska ger dock en känsla oavsett land.

:)

Vad skådar mitt tredje öga?! :mad:
Utrikiska!!!! :mad:

För att hålla Jimmy Åkesson glad så är denna Bollnäs 100% på svenska! :p
 
Last edited:
Vad skådar mitt tredje öga?! :mad:
Utrikiska!!!! :mad:

För att hålla Jimmy Åkesson glad så är denna AAR 100% på svenska! :p

Utom att den kallas för AAR och inte Bollnäs då och då menar du? :p
 
Vad skådar mitt tredje öga?! :mad:
Utrikiska!!!! :mad:

För att hålla Jimmy Åkesson glad så är denna Bollnäs 100% på svenska! :p

Eftersom jag är hälften utrikisk får jag inte posta i den här tråden eller? :(
 
............ Han röstade nog på Portugal. :D
 
Portugal 4 (+1=5 om man räknar med skjortkillen. :p )
Danmark 3
Preussen 1

Tror jag det står just nu.
 
För största reklamvärde bör du ta ett land med mycket historiska händelser. Jag önskar Preussen.

Mannen talar sant, jag slutar önska Danmark och börjar önska Preussen.

(och skulle Preussen vinna, gör det till en lugn och RP-mässig omgång ;))