• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.

Davisx3m

Long live love!
97 Badges
Dec 16, 2006
6.996
5.373
  • Europa Universalis IV: Res Publica
  • Heir to the Throne
  • Europa Universalis III Complete
  • King Arthur II
  • Knights of Pen and Paper +1 Edition
  • Lead and Gold
  • Legio
  • The Kings Crusade
  • Magicka
  • Majesty 2
  • Europa Universalis III Complete
  • Penumbra - Black Plague
  • Pirates of Black Cove
  • Hearts of Iron III
  • Victoria: Revolutions
  • Rome Gold
  • Semper Fi
  • Sword of the Stars
  • The Showdown Effect
  • Victoria 2
  • Warlock 2: The Exiled
  • War of the Roses
  • 200k Club
  • 500k Club
  • Cities: Skylines
  • Hearts of Iron IV: No Step Back
  • Deus Vult
  • Arsenal of Democracy
  • Cities in Motion
  • Crusader Kings II
  • Crusader Kings II: Charlemagne
  • Crusader Kings II: Legacy of Rome
  • Crusader Kings II: The Old Gods
  • Crusader Kings II: Rajas of India
  • Crusader Kings II: The Republic
  • Crusader Kings II: Sons of Abraham
  • Crusader Kings II: Sunset Invasion
  • Crusader Kings II: Sword of Islam
  • Darkest Hour
  • Hearts of Iron Anthology
  • East India Company Collection
  • Europa Universalis III: Chronicles
  • Europa Universalis III Complete
  • Divine Wind
  • Europa Universalis IV
  • Europa Universalis IV: Art of War
  • Europa Universalis IV: Conquest of Paradise
  • Europa Universalis IV: Wealth of Nations
  • Europa Universalis IV: Call to arms event
  • For The Glory
eu3game2008-12-1421-51-23-14.jpg


Året är 1399. Det som förr var Sverige är numera indelat i hundratals kommuner. Bollnäs är en av dem. Kommer dem bli inslukade av de större kommunerna eller själva bilda en storkommun som någon aldrig skådat förr!

Det får ni se i denna Bollnäs om Bollnäs! Dock inte nu! Så: Fortsättning följer!
 
Är detta Krapotkins (?) mod eller? Ser himla snygg ut.

Dessutom, lycka till! :)
 
Grymt med en Septentrionalis Universalis-AAR. Ja vet, det heter Bollnäs, men jag tycker vi ska vara försiktiga med att använda det ordet så att det inte blir uttjatat :p
 
Det är precis det de är :)

eu3game2008-12-1421-59-09-46.jpg

Här har vi Bollnäs s.k. Konung men jag har kommit fram till att han skall komma att kallas Bolare som Kejsare blandat med bollnäs. Detta är allså våran Bolare Johan (Andersson?) I. Som inte bara styr Bollnäs utan han skapade också det fantastiska spelföretaget Paradox Interactive.

eu3game2008-12-1421-58-51-25.jpg

Detta uppdrag klarades av på fyrtiotvå komma åtta sekunder. Dock så avbröt de alliansen direkt efter. Men jaja två gratis prestige poäng! Woho!

eu3game2008-12-1422-04-47-82.jpg

Här ser vi våra allierade och dem vi är så trevligt gifta med. Landet med röd flagga är Hudiksvall mina s.k. förra allierade. Dem ska jag attackera! Varför jag gör det är därför jag blev tillsagd att jag skulle gränsa till havet. Och jag som underkastar mig allt som sägs så lätt så lyder jag honom/henne som gav mig denna möjligtvis fantastiska uppdrag!

Allt ser inte bra ut. Det kan jag LOOOOVA. Min ekonomi SUGER! till hundra %. Inte gutt at all! Med Vänliga hälsningar eran Bolare Johan I.
 
Du har ju redan en aar? :p

Du vet att bola är ett ord för samlag? ;)
 
Du har ju redan en aar? :p

Du vet att bola är ett ord för samlag? ;)

Jag hinner nog med båda två :p

Och nej det visste jag inte xD Men han får förbli en Bolare!
 
Nu blev det jobbigt! Inte attackera lr attackera! Men jag e gifta med dem atm så det blir ingen attack på ett tag fall det skulle bli det :)
 
Nu blev det jobbigt! Inte attackera lr attackera! Men jag e gifta med dem atm så det blir ingen attack på ett tag fall det skulle bli det :)
Vassalisera dem, så att de blir skyddade från all ondska ;)
 
yeah, då kan du göda dina trupper från det suveräna Taco Palace (vet inte va det heter, men de säljer tacos där)

Låter logiskt ;) Men om någon såg (på) (På) S(på)ret så handlade det om Bollnäs :rofl: