• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Borde göra det till en öppen omröstning för att hindra det senare, sen tycker jag personligen att det är paradoxalt att man får rösta på flera bollnäsar som bäst, det är ju trots allt bara en som kan vara bäst.
 
Borde göra det till en öppen omröstning för att hindra det senare, sen tycker jag personligen att det är paradoxalt att man får rösta på flera bollnäsar som bäst, det är ju trots allt bara en som kan vara bäst.

Min tanke är snarare så att "det gamla gardet" (undrar om jag är bland dem ;)) självklart endas kan lägga sin röst på en AAR. Med andra ord så kommer ESK få 98% av rösterna, vilket gör att andra och tredjepriset inte blir det minsta åtråvärt. Ifall man får rösta på tre stycken AAR:s (med öppen omröstning) så kan det bli mer intressant om andra och tredjeplatsen.

Det finns endast en värdig utmärkelsen,dock anses denna enda vara olika av flera.

Easy there...
 
Förslag:

  • Ingen nominering
  • Vi röstar i tråden àla varulv (röstar XX)
  • Man får en röst - icke fler
  • Ingen får rösta på sina egna bollnäsar
  • Röstningen avslutas den 31:e januari
  • I enlighet med Snugglies förslag utdelas pris för bästa (guld), näst bästa (silver) och tredje bästa (brons).

Hur låter detta?
 
Förslag:

[*]Ingen nominering
[*]Vi röstar i tråden àla varulv (röstar XX)
[*]Man får en röst - icke fler
[*]Ingen får rösta på sina egna bollnäsar
[*]Röstningen avslutas den 31:e januari
[*]I enlighet med Snugglies förslag utdelas pris för bästa (guld), näst bästa (silver) och tredje bästa (brons).

Hur låter detta?

Grande Idea!
 
Min tanke är snarare så att "det gamla gardet" (undrar om jag är bland dem ;)) självklart endas kan lägga sin röst på en AAR. Med andra ord så kommer ESK få 98% av rösterna, vilket gör att andra och tredjepriset inte blir det minsta åtråvärt.

Det var just därför jag ursprungligen ville ha två kategorier, "bästa bollnäsen" och "bästa nystartade bollnäsen".
 
Det var just därför jag ursprungligen ville ha två kategorier, "bästa bollnäsen" och "bästa nystartade bollnäsen".

Det låter bra... Skriv upp alla reglerna och hur många priser det ska vara så påbörjar vi röstningen nu...

Fast det hade varit lite mer klass över en poll ;)
 
Det var just därför jag ursprungligen ville ha två kategorier, "bästa bollnäsen" och "bästa nystartade bollnäsen".

"Bästa Bollnäs"

"Bästa Nystartade Bollnäs"

"Bästa Comeback"

Den emd coemback är en som varit nere i 3-4 månader. Bara förslag
 
Det låter bra... Skriv upp alla reglerna och hur många priser det ska vara så påbörjar vi röstningen nu...

Skulle jag nog helst invänta några fler synpunkter. Vi har fortfarande gott om tid till månadsskiftet.

Jag är som sagt inte emot att ha de två kategorierna.

Fast det hade varit lite mer klass över en poll ;)

Aschdå. På det skandinaviska forumet kör vi utan polls - så är det! ;)
 
"Bästa Bollnäs"

"Bästa Nystartade Bollnäs"

"Bästa Comeback"

Den emd coemback är en som varit nere i 3-4 månader. Bara förslag

Ok. Vet inte hur många "comebacks" vi har dock? :confused:
Vi vill ju inte att det skall bli för många kategorier heller. ;)

Bra förslag dock.
 
Jag tycker nog att Wetew har en poäng, Jag vet iaf. att jag kommer rösta på ESK :p

Däremot är två jämnställda röster inte bra i det fallet, bättre med två kategorier som Heimdall föreslår.
 
För att plocka idéer från diskussionen om CrusadAAR's Chalice för ett tag sedan, så vill jag sätta mig lite på tvären gällande tre kategorier. Om man som tidigare föreslagit har tre grader av var pris -- Guld, Silver och Brons -- så skulle två kategorier innebära sammanlagt sex utdelade priser. Jag menar inte att förringa vårt Bollnäsland -- ty det blir väl i sådana fall översättningen av AARland? -- men jag undrar om vi egentligen har så många pristagare. Detsamma, fast i mindre skal, gäller om det större priset finns i tre grader och därefter ett pris finns för nybörjare: då behöver vi fyra pristagare. Det är fortfarande rätt många, och fler priser än de som delas ut i våra betydligt större systerforum.

Att Ett Skillnadernas Krig har en speciell plats i Bollnäsland är ett faktum och ett bra sådant. Det är den utan tvekan mest omfattande och lästa Bollnäsen här och har en ställning därefter. Den är därmed också det främsta tipset i en omröstning gällande Guld-Bollnäsen. Scenariot vi vill bemöta är då risken att det endast kommer in röster för ESK. Nå, jag säger att vi bemöter det problemet när tiden kommer. Om det inte finns tre pristagare och vi har en självklar vinnare så hålls en andra runda i vilken vinnaren inte ingår. Denna rundas etta och tvåa tar därmed silver och brons.

Oavsett vad så är det här en engångsföreteelse om vi låter var Bollnäs vinna priset en enda gång. Då är inte det här årets tre vinnare valbara nästa gång, och då har nya alternativ sprungit upp.

Kommentarer?
 
Att ha flera kategorier skulle vara ett alternativ till att ha brons/silver/guld om jag förstått saken rätt :)
Din lösning låter ju dock bra, eftersmo den tillåter en Poll att hållas. Jag tycker att det känns extra ballt med polls.
 
Att ha flera kategorier skulle vara ett alternativ till att ha brons/silver/guld om jag förstått saken rätt :)

Det finns några problem med det dock. För det första så tycker jag det tar en del vikt från huvudpriset, som måste vara Guldbollnäsen. För det andra så drar det upp frågan om en Bollnäs ska kunna vinna mer än en av sagda priser, då den mycket väl kan vara giltig i alla tre kategorier. För det tredje drar det upp en hel del administration också: exempelvis så måste det kontrolleras exakt vilka Bollnäsor som är valbara i kategorin Bästa Nya Bollnäs, och -- vilket låter som en mardröm -- i den föreslagna Bästa Comeback. Om endast en kategori bibehålles så underlättar det en hel del för arrangören, och ger som sagt mer tyngd åt priset.

Man kan också peka på att det bedömdes som excessivt att ha mer än en kategori både i CK AARland och EUIII AARland. Vi är lite små för att införa för många kategorieri. ;)
 
Oavsett vad så är det här en engångsföreteelse om vi låter var Bollnäs vinna priset en enda gång. Då är inte det här årets tre vinnare valbara nästa gång, och då har nya alternativ sprungit upp.

Ok, så alla andra bollnäsar kan vinna vid nästa omröstning men inte de som redan har fått en utmärkelse? Så om man "bara" vinner brons så kan man lika gärna lägga ner den och starta en ny om man vill vinna guld? ;)

Red: Jaja, vi kör väl med en kategori då. ESK kommer väl antagligen vinna överlägset, men det är väl oundvikligt.
 
Din lösning låter ju dock bra, eftersmo den tillåter en Poll att hållas. Jag tycker att det känns extra ballt med polls.

Men om vi skall ha en poll måste vi ha en nomineringsrunda först också. Om vi bara röstar direkt så slipper vi störa Wookie.
 
Men om vi skall ha en poll måste vi ha en nomineringsrunda först också. Om vi bara röstar direkt så slipper vi störa Wookie.

Tja... Nominieringsrunda måste man förvisso inte ha denna gången, ifall man tar för givet att alla är nominerade.
Att störa Wookiee behöver vi inte gör egentligen. Men om han ändå läser detta kan han få skapa en ;)
 
Omröstningen har nu börjat. Skriv i tråden vilken bollnäs Du anser är den bästa. Resultatet kommer löpande att visas i första inlägget.

  • Du har en röst
  • Det finns en kategori - "Bästa bollnäsen"
  • Alla bollnäser som finns i det skandinaviska forumet är giltiga kandidater
  • Röstningen pågår t.o.m. sista januari
 
Ett skillnadernas krig. :)
 
Ett skillnadernas krig :D