• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.

Heimdall

Brun hårig sjuk sköterska
Jan 25, 2002
177
2
Visit site
Med tanke på att det finns flera nya Bollnäsar (eller AARs för er anglofiler) tänkte jag, för att uppmuntra er, instifta skandinaviska forumets "Bästa Bollnäs"-utmärkelse. Tanken är att en av de Bollnäsar (AARs) som blivit påbörjade innan årsskiftet skall bli framröstad av oss alla till den bästa som vårt forum har att erbjuda. Vad tycker ni?

Detta är endast tänkt som uppmuntring och inget annat. :)

------------------------------------------------------------------------------------​

Omröstningen har nu börjat. Skriv i tråden vilken bollnäs Du anser är den bästa. Resultatet kommer löpande att visas nedan.

  • Du har en röst
  • Det finns en kategori - "Bästa bollnäsen"
  • Alla bollnäser som finns i det skandinaviska forumet är giltiga kandidater
  • Röstningen pågår t.o.m. sista januari

2008 års bästa bollnäs.

Aktuell röstställning:


[thread=263776]Ett skillnadernas krig[/thread] (Zuckergussgebäck): 4
-vdG, Wetew, Tayya, Flooper X.

[thread=381752]Expedition Vinland: Norge i Nya Världen[/thread] (KonradRichtmark): 2
-PhilleP, Al.Bindy.

[thread=384577]Regnum Sueciae[/thread] (Wetew): 2
-Bazti, Heimdall.

[thread=389563]Landskrona - Erik av Pommerns dröm[/thread] (Bazti): 1
-Mr. G.
 
Last edited:
Ska vi nominera en var då eller? Och denna första gång så kan man väl välja mellan alla som finns eller?

Isåfall nominerar jag Ett Skillnadernas Krig!
 
Ska vi nominera en var då eller? Och denna första gång så kan man väl välja mellan alla som finns eller?

Isåfall nominerar jag Ett Skillnadernas Krig!

Så kan vi göra. Eller så kan vi bara rösta nån gång efter årsskiftet. Vad tycker ni?
 
Rösta ;)
 
Med tanke på att det finns flera nya Bollnäsar (eller AARs för er anglofiler) tänkte jag, för att uppmuntra er, instifta skandinaviska forumets "Bästa Bollnäs"-utmärkelse. Tanken är att en av de Bollnäsar (AARs) som blivit påbörjade innan årsskiftet skall bli framröstad av oss alla till den bästa som vårt forum har att erbjuda. Vad tycker ni?

Detta är endast tänkt som uppmuntring och inget annat. :)

Då nominerar jag expidition vinland med komentaren rolig,spänande och intresant.
 
Ett Skillnadernas Krig är ju redan en självklar vinnare, så tråden är ju inte ens meningsfull...
Jag röstar därför på Expedition Vinland: Norge i Nya Världen
 
En god idé som jag stödjer, men ska det göras ska det göras ordentligt. ;) Därmed kräfvas regler, instruktioner och en organisatör.

Jag tycker det låter rimligt att organisera det årligen eller semi-årligen (jävlar, det kan väl inte ens vara ett riktigt ord?) då vi inte har många Bollnäsar igång här, även om den trenden trevligt nog tycks vara på väg att ändras.

Vad säger ni?
 
Ett Skillnadernas Krig är ju redan en självklar vinnare, så tråden är ju inte ens meningsfull...
Jag röstar därför på Expedition Vinland: Norge i Nya Världen

Bara för att den är en självklar vinnare tycker du att något annat ska vinna? :confused:
 
Bara för att den är en självklar vinnare tycker du att något annat ska vinna? :confused:

Vi är alla överrens om vilken som är bäst - låt oss rösta fram den näst bästa!
 
En god idé som jag stödjer, men ska det göras ska det göras ordentligt. ;) Därmed kräfvas regler, instruktioner och en organisatör.

Jag tycker det låter rimligt att organisera det årligen eller semi-årligen (jävlar, det kan väl inte ens vara ett riktigt ord?) då vi inte har många Bollnäsar igång här, även om den trenden trevligt nog tycks vara på väg att ändras.

Vad säger ni?

Bra. Men då föreslår jag att vi röstar efter nyår. Jag hade nästan tänkt att om detta skall bli en återkommande händelse vore det att föredra med halvårsmässiga utmärkelser.

Kategorier: Bästa AAR:en och Bästa nystartade AAR:en (eller likanande). Fler kategorier kräfvas väl näppeligen?
 
Bra. Men då föreslår jag att vi röstar efter nyår. Jag hade nästan tänkt att om detta skall bli en återkommande händelse vore det att föredra med halvårsmässiga utmärkelser.

Kategorier: Bästa AAR:en och Bästa nystartade AAR:en (eller likanande). Fler kategorier kräfvas väl näppeligen?

Indeed. Ha december månad som "nomineringsmånad", se vilka Bollnäsar -- det finns inte ord som kan beskriva hur mycket jag älskar den termen -- som får flest. Därefter hålls omröstning emellan exmpelvis den 1 och 31 januari.

Gällande våra awAARds skulle jag istället föreslå ett system liknande EUIII:s OscAARs, VictAARian Cross eller CrusadAAR's Chalice: En awAARd, "Bästa Bollnäs", som ges ut i guld, silver och brons. Tre priser, men bara en kategori att bry sig om. Vad sägs?
 
Behöver vi ens nominera? många AARs har vi inte.

Det där känner nog du till bäst. Men visst, så kan vi väl också göra.
 
Vi är alla överrens om vilken som är bäst - låt oss rösta fram den näst bästa!

Varför inte låta alla dela ut 5 poäng till den Bollnäs som är bäst, 3 till den som är näst bäst och 1 till den som är tredje bäst. På så sätt ser vi vilken som är bäst, om det nu är ett skillnadernas krig, och sedan ser vi vilka som är näst och tredje bäst. :)
 
Behöver vi ens nominera? många AARs har vi inte.

Det där känner nog du till bäst. Men visst, så kan vi väl också göra.

Haha Jag funderar på att göra en :rolleyes:
 
Vi ber helt enkelt Wookiee att "polla" (;)) denna tråd och så börjar vi rösta. Den 31:e januari avslutas röstningen och den AAR med mest röster vinner.

Den enda frågan borde väl vara ifall man ska får rösta på fler än en AAR + att man inte röstar på någon av ens egna ;)