• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Jag är också för Bregenz.
 
4, definitivt
 
En vecka efter att Preussen utfärdat order om allmän mobilisering för att besegra Österrike och ena de tyska staterna så förklarade Frankrike krig mot Preussen. Med tanke på Preussens nyliga industriella och koloniala expansion så ansågs i hela Europa att utgången av kriget var klar på förhand. Frankrike vägrade att tillåta ett enat Tyskland i Europas mitt, allierat med det Italien de själva hjälpt till att skapa så på våren 1866 skrev Frankrike under på en allians med det Habsburgska imperiet, dess fiende sedan många århundraden, för att tillsammans besegra Preussen och Italien och sedan dela Tyskland och den apenninska halvön emellan sig.
Frankrike.jpg


Den italienska armén var illa förberedd och ett uppror på Sicilien gjorde inte saken bättre, planen var nu att Italien skulle försvara alppassen medan Preussen gjorde slut på Österrike. Sedan skulle de med gemensamma krafter besegra Frankrike.
Europa.jpg


Franska och österrikiska diplomater gjorde också sitt bästa för att få med Ryssland i kriget, men Tsaren mindes den förödmjukande förlusten för ett par år sedan och förklarade sig neutral i konflikten och koncentrerade sig på erövringar i Centralasien, där spänningar började märkas mellan Ryssland och Storbritannien
Centralasien.jpg







Nästa uppdatering blir lång, jag lovar! Hela det "Stora Centraleuropeiska Kriget"
 
Hmm... Ja... mörkblå/lila hade jag sagt, det är en svår färg. :p
 
Vilken färg har Preussen?
Gul? Ljus Grön? Mörk Grön?:D

I vanliga fall blå-aktig, den som VDG beskrev, men på diplomati-kartan är det det gula, ljusgrönt är allierade, rött är fiender och mörkgrönt är provinser som tillhör mina kärnområden
 
överraska österrikarna genom att göra en kustinvasion norr ut! Jag lovar att det inte finns några stationerade fransmän i skåne när kriget drar igång!
 
:mad: Tjat?
Människa ta denna af Svea försiktigt, men icke sa du slå dig i bokens återkoumst.

Okej jag ska inte tjata men då förlorar du din största AAR läsare:(

Jag förstår ingenting av det där första, men det är såklart okej att skriva här i tråden. Jag menade bara att du inte ska tro att det kommer en uppdatering så fort du ber om en!
 
Preussen är tillbaka!


Det Stora Central Europeiska Kriget var det största kriget på tyska mark sedan 1648. Frankrike, Österrike och många av de mindre tyska furstendömena var allierade i ett storkrig mot Preussen, Italien och ett fåtal nordtyska stadsstater och furstendömen.
Europa.jpg


Konflikten var så stor att kriget vanligtvis delas in efter de fyra vädersträcken, fast striderna utspelades samtidigt.​