• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.

unmerged(67185)

Lt. General
Feb 5, 2007
1.471
3
Någon annan som provat CK2 demot? måste säga att CK2 verkar riktigt bra det blir nog mitt första paradoxspel i år!
 
CK2 kmr vara det bästa Pdox spelet som släppts sedan EU3.
 
Blir definitivt ett köp, men måste skaffa pengarna först :p
 
Inte hunnit med att testa demo-versionen, men jag är faktiskt väldigt optimistisk över CK2. Jag gillade CK1, men det kändes alltid som att man hade kunnat göra så mycket mer med det.
 
Hoppas MP blir stabilt! :D
Tycker någon bör starta en tråd om Multiplayer! ;D
 
Hade lite kul med Kungadömet Norge idag. Började 1066 med att erövra england och blev sålunda kung över inte bara England utan också Norge. Givitvis revolterar Harald Godwinson med ett stort anhang av vasaller. Jag lyckas dock kväsa honom med en vit fred. Spelet fortsätter med konstanta uppror i England och Norge då de norska ädlingarna tydligen inte var så glada i att jag avskaffade valkungadömet. Det hela slutar det med att Harald revolterar igen nu med hjälp av danskarna som erövrar hela Norge lyckas dock få ett slut på det hela då jag lyckas fånga och avrätta Harald nu en 63 år gammal gubbe kallad den grymme.

När sedan Haralds son tillträder lyckas han med danskarnas hjälp återerövra England från min nyss krönta kung Haldar i sådär 5 år innan Haldars bror hertigen av york lyckats ta kronan i ett eget krig tillsammans med sina skotska bundsförvanter. Vilket gav det bisarra scenariot att jag var kung av Norge (med norra england) och min lillebror kung av England (kontrollerade södern). Spelet fortsätter då min bror som gift sig med den skotska kungens dotter invaderar mina engelska provinser och mitt norska rike med sina skotska banditer vilket leder till att min lillebror blir kung av både England och skottland. Som tur var så hade Haldar en mycket skicklig spymaster och var även själv ganska duktig (illusive shadow) så jag lyckas efter tre år efter mitt förnedrande nederlag mörda min lillebror och ärva England och Norge igen, vilket självklart leder till att min farbror och min systerson återigen startar ett inbördeskrig tillsammans med hertiginnan av Jämtland, när nu detta bröt ut bestämde jag mig för att spara..

Måste säga att spelet levererar har haft inbördeskrig, fiffel och diverse kupper sedan 1066 :D
 
  • 1
Reactions:
Mitt spel har inte kommit ännu!!! :mad:
 
Mitt spel har inte kommit ännu!!! :mad:

Har det inte kommit ännu? Släpptes ju på steam klockan 7 igår, detaljhandeln kör väl också på steam vad jag förstår?
 
Har det inte kommit ännu? Släpptes ju på steam klockan 7 igår, detaljhandeln kör väl också på steam vad jag förstår?

Det stod att dem skickade iväg det den 10/02/2012 men har icke fått den ännu! :(
 
Det stod att dem skickade iväg det den 10/02/2012 men har icke fått den ännu! :(

Då får du ju nästan ta och ringa upp dom, låter ju som att den har kommit på villovägar.
 
? Hur? gav 350 för mitt via steam, var kan man få ck för hundra?

Jag skrev 100-200 ;)

Jag gav 230 för mitt.

Så iafall 120kr billigare än din

Köpte det på Zavvi
 
Jag skrev 100-200 ;)

Jag gav 230 för mitt.

Så iafall 120kr billigare än din

Köpte det på Zavvi

Då förtjänar du att få vänta på ditt spel ;) Under tiden har vi andra roligt! Just nu har jag skapat Kungariket Burgund och placerat en nära släkting till mig på Frankrikes tron! :D
 
I haz it now!!!!!!!!!!!!!!!