Förhandsfakta i bilder.
Persien (jag) + gräns
vs.
RYSSLAND
![]()
Förhandsfakta i bilder.
Persien (jag) + gräns
vs.
RYSSLAND
![]()
Join TOP! Defend and advertise paradox in this great game! (CyberNations)
Persien vs Ryssland, Ett 4-årigt krig av blod, svett och tårar.. men ändå med ett lyckligt slut
Representerade Preussen i 1742 - ett storpolitiskt rollspel och vanntack Flooper och Wetew för ett sköj lir ^^
My first and probably last completed MP game: History Channel.
MY ICQ:343670573
Jag har 28 utav 30 arméuppgraderingar och borde ha en bättre armé i kvalité än ryssland, MEN förra gången vi slogs hade dom gasanfall och inte jag (pga något konstigt, borde fått det för 40 år sen -.-) jag har bättre järnvägar men inga fort, troligtvis kommer jag att bli översvämmad av Ryssar, så nu får man se hur det går.
Har 60 arméer i reserv så kanske kan klara mig en liten stund.
Persien vs Ryssland, Ett 4-årigt krig av blod, svett och tårar.. men ändå med ett lyckligt slut
Representerade Preussen i 1742 - ett storpolitiskt rollspel och vanntack Flooper och Wetew för ett sköj lir ^^
Det här verkar intressant![]()
Svenska Varulv
Mördad 4 gånger
Lynchad 1 gång
Vunnit 3 gånger
Jag skulle gärna ha sett hur Persien växte fram för just nu verkar det vara megastort!![]()
Ingen signatur
Det är rätta takter! Ta tillbaka Kaukasien!
I used to be the commander of the Swedish Forum in the Fatherland.
Allting började med en tidig vinst (helt klart osäkert men i slutändan vann jag) mot Hyderabad och Punjab, med deras populationer har jag kunnat få fram soldater att expandera med, mycket pengar har gått åt att hålla relationerna uppe med Ryssland och England.
England har military access i mitt land och använder det som väg imellan Afrika och Indien, därför tror jag dom inte har attackerat. Jag har en badboy på runt 68 och ryssland attackerar ofta nu, (hade en allians med dom förut mot Ottomanerna) och förra gången hade deras soldater tillgång till gas och därför krossade dom mig, (därav tillhör stora delar av östra turkiet Ryssland)
Jag har inte byggt en enda järnväg själv utan allting har byggts upp av kapitalister som jag har uppgraderat i Isfahan, Bagdad, Teheran och i Syrien. Limited citizenship gör att jag inte kan utveckla indierna som jag vill (sjukt stora populationer där, men det är rätt ok då dom står för halva min manpower.
har även runt 15 factories som producerar allt ifrån stål, till canned food.
Kan även tillägga att man fick mycket hjälp i början av Engelsmännen genom deras event (först massa teknologier och sen så att man blev civiliserad), efter att jag krossat alla revolter hade jag inte mycket befolkning kvar i Persien och det var då populationerna i Punjab och Hyderabad gjorde sitt.
Och jag har läst en AAR för typ ett år sen om hur man spelade Persien förut (hittar den inte nu men den var riktigt lärorik) och har försökt spela liknande, dvs att försöka ta provinser i Indien innan England och därmed ha manpower. Han valde att ta kriget emot England medans jag tog det mot Ryssland, har inte startat ännu, Men nu börjar jag !![]()
Ok nu har jag spelat klart kriget som tog mig 4 år att slutföra. Vinst självklart, om än liten.
Till att börja med skulle vi mobilisera arméen något som tog 2.5 månader
Och detta blev precis klart till Ryssarnas första offensiv på västfronten, 330000 man gick över gränsen och angrep Ahar. Dock hade våra trupper "Dug-in" tillräckligt för att möta ett mångdubbelt större motstånd.
ni ser här 33 divisioner mot 13.
Men även på östfronten var vi hårt ansatta, dock fungerade östfrontens terräng till min fördel, här har ni en bild på de inledande anfallen
Dessa klarades av i princip smärtfritt, men det var när förstärkningarna av 130000 man ifrån Indien kom som kriget kunde vändas till min fördel, i 2 snabba slag på östfronten krossades över 500000 ryssar, en stor seger som tog udden av den ryska offensiven.
Slag 1, i de persiska bergen och efter en lyckad kniptångsmanöver har ryssarna ingenstans att retirera.
Över 250000 ryssar dör.
några månader inträffar nästa slag i provinsen norr om den förra 60000 tappra män försvarar sig i bergen mot 250000 ryssar, ännu en kniptångsmanöver utförs och plötsligt står ryssarna utan flyktväg.
och
fortsättning följer (måste fixa lite)
Nu är frågan, är det värt att skriva fortsättningen?
Du menar nordfronten i öst respektive väst?
Självklart är det lönt att fortsätta! Men du måste återerövra kaukasien!![]()
I used to be the commander of the Swedish Forum in the Fatherland.
hah kriget är redan över, orkar inte skriva klart ännu barafan ryssen är tung att vinna över, sjukt envis och helvete vad stort det är...
Men jag kommer nog göra dig besviken, fick aldrig WS nog för att ta över Kaukasien.
Edit: och ja du har rätt xD tänkte inte så men![]()
Självklart ska du skriva vidare, detta är bra grejer!![]()
Birds flying high, you know what I mean
Sun in the sky, you know how I feel
Dragonflies out in the sun, you know what I mean, don't you know?
Butterflies all havin' fun, you know what I mean
Like sleeping in peace, when the day is done
And this old world is a new world
And a bold world
For me
And I'm feeling good!

Med Stolthet Lünchad i: Varulv XXIII. Varulv XXVI Werewolf LXV Varulv XXIVx2 Varulv XXVI Varulv XXV Werewolf CXXII Werewolf CXXVII Werewolf CXXVIII Werewolf CXXIX Werewolf LXVII Werewolf CXXXI Werwolf CXXXII Werewolf LXVIII
"But if PhilleP keeps being PhilleP, I will have him lynched." - EUROO7.
Ägare av 216 soos-minnesmärken av andra graden!
Owner of a Eärendil Seal of Approval.
I Reward Medallions to those I believe have proven themself Worthy, Epic and Awesome Enough to Receive One.