• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Fijj said:
Yeah, this is probably it.

Though you'd probably have to remove the ø from about everything else in the mod also, which is leaders, ruler names, provances, cities etc. etc.
But since it came all the way to Sønderborg your computer is atleast familiar with å ä ö and æ. Strange it wouldn't accept ø :confused:
 
PetitBourgeois said:
It looks like that worked, thank you. :D
Ah perfect! :)

But Sønderjylland, København etc, you can see the name correctly in the game? (Quite hard to fix a bug you have no acces to) :p
Please let me know if there is anything bugging.

Will upload 0.3.1 tomorrow with the possibility for non scandinavians to play it.

Plus några fler mindre småbuggar som fixats.
 
Last edited:
Krapotkin said:
Ah perfect! :)

But Sønderjylland, København etc, you can see the name correctly in the game? (Quite hard to fix a bug you have no acces to) :p
Please let me know if there is anything bugging.

Will upload 0.3.1 tomorrow with the possibility for non scandinavians to play it.

Plus några fler mindre småbuggar som fixats.
Yes, their names are appearing correctly in game.
 
PetitBourgeois said:
Yes, their names are appearing correctly in game.
Fijj said:
Same.


And Tack Krapotkin. :D

hlnd_by_Tiuhtins.jpg


Even those pesky letter?


:D 0.31 up now. Should work for you all now, atleast until the day the japanese community comes and complains over that they can't see any letters..
 
Last edited:
Nu är jag nog lite ohövlig som skriver på svenska, men kan man ha mantorp som en provins ? :rolleyes:
 
Måste jag byta gfx-mappen som medföljer med eu3:s orignalmapp?
 
Några saker jag kom att tänka på:

1. Genom att gå med i Hanseatic League (med Västergötland) så gick jag från 0 till 100 i prestige. Vore det inte bättre att antingen ställa svårare krav för att gå med i HL än enbart relation, eller att se till att alla redan är med i HL.

2. Tjörn, Orust och andra öar har ingen möjlighet att gå med i Hansan då de är öar. Vet inte hur man ska kunna ändra det dock, eftersom HRE funkar på samma sätt i vanilla.

3. Halland är löjligt svaga i jämförelse med sina grannar, speciellt Västergötland och Skåne.

4. När man skall välja nation i "lobbyn" så börjar man i Grönland, maximalt inzoomad dessutom. Går det att ändra på nåt vis?

5. Holy See känns lite löjlig :p Kanske det kan ändras till nåt annat, eller uteslutas helt.

6. Gotland är tekniskt sett ännu svagare än Halland :p

7. Jag gissar att du inte hunnit fixa det ännu; men Vete är det enda som produceras i hela Nordeuropa

---------------

Mycket fräck mod däremot. Kommer bli fantastisk bra när den är klar.
 
Ahura Mazda said:
The Holy See kunde vara riksdagen! :D
Riksdagen över hela Norden då eller ;)
 
urdh said:
Still not working for me, probaby because I'm on a mac. It chokes on the swedish letters.
In that case i'm afraid there isn't much to do. Fixing buggs I can see is quite easy to fix. In the case as above with the danish 'ö' I can relate to it and therefor fix it with the help of others. But in this case, with problems with mac.. I have no idea how mac works so..
But if you find out a way to fix it I will help you as good as I can.

Taklagarn said:
Nu är jag nog lite ohövlig som skriver på svenska, men kan man ha mantorp som en provins ? :rolleyes:

Ohövlig, nej för fan..! Skandinaviask forum, så svenska passar perfekt :p
Då mantorp är en rätt liten ort i en relativt liten kommun så tror jag inte det tillför alltför mycket.. ledsen :p
 
Krapotkin said:
In that case i'm afraid there isn't much to do. Fixing buggs I can see is quite easy to fix. In the case as above with the danish 'ö' I can relate to it and therefor fix it with the help of others. But in this case, with problems with mac.. I have no idea how mac works so..
But if you find out a way to fix it I will help you as good as I can.
Varför pratar jag engelska -.-
I alla fall, det verkar vara samma problem som de andra hade. Lyckades få spelet att starta genom att döpa om alla filer med svenska tecken, men det verkar bli en massa hemska grafiska problem, man ser inte kartan över huvud taget.

EDIT: Skärmdumpar.
 
Last edited:
urdh said:
Varför pratar jag engelska -.-
I alla fall, det verkar vara samma problem som de andra hade. Lyckades få spelet att starta genom att döpa om alla filer med svenska tecken, men det verkar bli en massa hemska grafiska problem, man ser inte kartan över huvud taget.
Gör en kopia av hela Eu3-mappen och placera gfx-mappen över den gamla? Den kanske hjälper. SU använder ju en annan karta än vanliga EU3, om nu det kan vara problemet.
 
Wetew said:
Måste jag byta gfx-mappen som medföljer med eu3:s orignalmapp?
För att modden ska funka riktigt är det vissa filer i huvudmenyns gfx mapp som behövs ändras. Men det har jag fixat iom att man extraherar modden där direkt. Font filerna ersätts, vilket också loadingscreens gör. Men bifogade orginalfilerna för dem.

Wetew said:
Några saker jag kom att tänka på:

1. Genom att gå med i Hanseatic League (med Västergötland) så gick jag från 0 till 100 i prestige. Vore det inte bättre att antingen ställa svårare krav för att gå med i HL än enbart relation, eller att se till att alla redan är med i HL.

2. Tjörn, Orust och andra öar har ingen möjlighet att gå med i Hansan då de är öar. Vet inte hur man ska kunna ändra det dock, eftersom HRE funkar på samma sätt i vanilla.

3. Halland är löjligt svaga i jämförelse med sina grannar, speciellt Västergötland och Skåne.

4. När man skall välja nation i "lobbyn" så börjar man i Grönland, maximalt inzoomad dessutom. Går det att ändra på nåt vis?

5. Holy See känns lite löjlig :p Kanske det kan ändras till nåt annat, eller uteslutas helt.

6. Gotland är tekniskt sett ännu svagare än Halland :p

7. Jag gissar att du inte hunnit fixa det ännu; men Vete är det enda som produceras i hela Nordeuropa

---------------

Mycket fräck mod däremot. Kommer bli fantastisk bra när den är klar.

1. Jo Hansan har jag inte hunnit arbeta något grundligare med, är så gott som exakt samma sak som HRE just nu. Hanseatic League hade jag tänkt mig lite mer som handelsförbund. När jag har tid att arbeta på den ska jag försöka få handel/cot/inkomst etc att spela större roll för medlemskap o dylikt.

2. Men det måste nästan gå att kunna komma runt det på något sätt.

3/6. Jo men det är verkligheten som avspeglar sig i viss mån. Är upp till dem att alliera sig rätt. Apropå svaga nationer, testa Härjedalen i Landskapsscenariot :( Stackarna!
Men skulle kanske kunna fixa några events som gör det lite jobbigare för de starkare nationerna, alt. att hjälpa de svagare. Lust att hjälpa till med events?

4. Jaså? Jag startar vid Islands ostkust. Något nån annan vart med om? :confused:

5. Iom den tänkta reformationen då varje kommun får ta ställning till luthers teser får det lite mer djup.
Men Holy See funktionen har möjlighet att bli något riktigt intressant om man arbetar om det som du föreslog. Något förslag någon?

7. Haha nä det har jag inte hunnit med än. Känns rätt mastigt att ge sig på hundratals provinsers produktioner. Har någon nån produktionskarta av något slag så man kan se på ett ungefär vad som bör prod. vart?


Tack tack.
 
Ahura Mazda said:
Om bara sverige har rätt religion, så är det sveriges riksdag. Om man startar vid ett annat datum, så kan hela danmark ha rätt religion
Men det känns ju lite dumt ;) Bättre att kalla det ett "Nordiskt Råd" ;) Eller kanske nåt finansiellt råd...