• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Varför är det skillnader i vilka provinser som finns I Complete-versionen och Chronicles-versionen? I Chronicles finns Finland men inte Lettland och I Complete är det tvärtom.

Därför att fler länder betyder mer lagg, o står valet mellan Baltikum o Finland väljer jag kära Finland var gång! :)
 
Också undrar jag om du kan ändra namnet på den norra Umeå-provinsen från Ersboda till Sävar. Det fanns tidigare en kommun i området med namnet Sävar så jag tycker att det namnet passar.

Done and done! Bad alla för ett tag sen att hjälpa mig med förslag på vad de delade kommunerna skulle kunna heta, men inte många som kom med något så jag wikade oftast efter vilken större ort som helst i kommunerna. Tack för hjälpen!
 
Varför är det skillnader i vilka provinser som finns I Complete-versionen och Chronicles-versionen? I Chronicles finns Finland men inte Lettland och I Complete är det tvärtom.

Jag läste det i en tidigare kommentar i trädet, lettland bytter kommunindelning. och Krapotkin ville ha indelning rätt. Därför tog han bort lettland för att göra om det men jobbade på finland istället.
edit: jag missade din kommentar Kraptokin


Jag har spelat modden (DW-version) en del de senaste två dagarna och fått ett irriterande problem. Du har på något sätt ändrat vad en som står under dig i en union kan gör Krapotkin. Är det ett medvetet drag? För mig blir det otroligt irriterande när min underordnade nation anfaller en granne, särskilt som jag fortfarande har fred med dem. Det blev fusk för mig i det läget, stability +5 och sedan white peace så fort som möjligt. Jag skulle uppskatta om det fungerade som vanligt.

Förbättringsförslag: Det skulle vara kul med fler styrningssätt ifrån start än Fedual monarchy. Några klassiska hansaorter skulle kanske kunna bli trading empire eller vad det nu heter? (Visby och bergen och om du senare uppdaterar kartan med baltiska "länder", Riga och Tallin.
Kan fundera över några till orter som skulle kunna ändras.. Karlskrona och Boden som ju dominerats av militären på olika sätt skulle ju kunna bli riddarordnar eller vad nu the Knights och Teutonic orders styrelseskick kallas, det finns säkert fler sådana orter på kartan som vi lätt kan ta reda på.
 
Under medeltiden så ska Linköping ha varit ett starkt biskopssäte, Biskopen här skulle till och med ha haft sin egna flotta! Detta är vad jag har för mig, så det är ju inte säkert.
 
WEMv4.png

iC99X.png


1821
SKE>VBT>VBL
Gjorde decisionsen själv eftersom de inte fanns i modden.
 
Haha kanske säkrast!

Bilder från min senaste runda som Växjö --> Småland.

Mitt Småland har Nyköping, Vadstena, Skövde, Partille, Storhalland, Åstorp och Storblekinge som vasaller, så har ingen landgräns i skandinavien mot nått annat land än mina egna.

EU3_MAP_SML_17431-1.jpg


Utöver det skapades alla koloniala länder (förutom Markland) varav Thjodveldith som lyckades bli riktigt starka. Notera att tom Vinland lyckades bryta sig ur Gästrikland!

EU3_6-3.jpg
 
Länken till "Chronicles" versionen verkar inte fungera.

När tiden väl har tickat ner blir jag redirrectad till en sida som inte fungerar, kan detta fixas på något vis?
 
Gamefront blocks some countries from downloading their files, including Sweden, and unfortunately for me, Brazil, but not Denmark and Finland. Could someone re-upload this to another mirror, preferably Mediafire?
 
su.jpg





Efter önskningar från olika folk här på forumet lägger jag nu upp min mod Septentrionalis Universalis version 0.8; Det Universella Norden.
Kartan bygger på de olika ländernas kommunkartor, med undantag för ett antal sammanslagningar och delningar av vissa.
Alla kommuner är spelbara och representerade i detaljerade region- och kulturgrupper.

Denna modden är anpassad till 'Chronicles' med version 5.1.



1545 provinser.
832 länder.
14 nya resurser.
3 nya religioner.


Du har chansen att spela en av flera hundra kommuner i hela Danmark, Sverige, Norge och Finland.








De gamla landskapen får chansen att göra sig hörda ännu en gång.







Island, Grönland, Vinland och flera andra områden är med dess 333 provinser självklart möjligt att exploatera.







--------------------------------------------------
link; Septentrionalis Universalis - Chronicles
--------------------------------------------------





I can't understand this.:sad: Mod in English?
 
Vill bara påpeka att Karlskoga och Degerfors traditionellt hör till Värmland. Samma sak med Bjurholm och Nordmaling, som är i Ångermanland enligt landskapskartan (men förmodligen identifierar med Västerbotten iom att länsindelningen i den delen av landet nästan är äldre än landskapen).