• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
@Krapotkin Du kan ju använda det till de svenska kommunerna, eller västgötska eller skånska eller dylikt om du inte vill ha för många som lyder under shogunatmekanismen.
 
Jag har precis installerat den här modden, och den fungerar perfekt att starta upp. Dock får jag två problem när jag börjar:

- Bara kommunscenariot syns ordentligt på kartan i början.
- När jag startar upp är hela kartan, inklusive mina egna provinser, Terra Incognita. Jag har provat detta med Stockholm och Karlskrona (min hemkommun).
 
Johhog / Krokerik; Jo det hade vart något, men någon som hört om det går att modda in flera "shogunat"?

IanDury; Tack så mycket! :) Unification events, hur menar du? Menar du olika desicions där man kan ena norden under nations-scenariot etc?

Ares96; Låter som att du har placerat filerna fel helt enkelt? Eller har du kanske dw installerat? Gäller än så länge bara för in.


Är f.ö klar med alla länderna o alla kommuner nu. Bara lite pill här o där kvar nu :)
 
Sorry för sent svar, men det går inte att modda in nya shogunat.
 
Tänkte kika förbi och se hur det går med modden, jag hoppas det går framåt!
 
Ares96; Låter som att du har placerat filerna fel helt enkelt? Eller har du kanske dw installerat? Gäller än så länge bara för in.

Jag har DW installerat, men eftersom det tydligt stod att SU bara stöder IN så installerade jag om min originalversion (EUIII "Complete"). Filerna har jag bara kopierat till 'mods' mappen. Är detta fel?

EDIT (eller vad sjutton man säger): Kom precis på att jag förmodligen inte installerade 3.2 först. Ska pröva detta.
 
Det är något fel med länkarna varken chronicles länken eller complete funkar.

P.S snyggt jobbat och tack att du här fixat modden till DW.
 
Last edited:
Tack så mycket nu funkar länken :)