• We have updated our Community Code of Conduct. Please read through the new rules for the forum that are an integral part of Paradox Interactive’s User Agreement.
Usch vad typiskt :mad:
 
Det är förmodligen bara som han säger för att jävlas med er ;)


Det är ovanligt ambitiöst av Frankrike att helt annekterna alla de områderna.
 
Jag menade att det var typiskt att det inte skapades någon stor protestantisk motpol gentemot Fransmännen :(
 
Snake IV said:
Det är ovanligt ambitiöst av Frankrike att helt annekterna alla de områderna.
Det är inte ambitiöst, det kallas Klassisk Gaullism.
 
Allvarligt, låt inte Gaulle vinna. Jag är tillräckligt känslig för att bli arg på dig då...
 
Jag slits mellan två världar... Antingen vinner fransmännen och får sin hämnd... vilket är härligt. Eller så förlorar de och då måste det skapas en pårotestantisk skandinavisk nation!½ :eek: :) ;)
 
Åh nej, dom där problemem bådar inte gott! :eek:

Mycket bra uppdatering, bra kvalité! :cool:
 
Jag säger ingenting om hur det fortsätter. Ännu har ingen kommenterat på det faktum att unionen Norge-Sverige upplöstes 1909 istället för 1905.
 
Zuckergußgebäck said:
Jag säger ingenting om hur det fortsätter. Ännu har ingen kommenterat på det faktum att unionen Norge-Sverige upplöstes 1909 istället för 1905.

Justfan, det tänkte jag inte på..
Vad berodde det på? -.- :p
 
Så får man inte göra... Nu måste du allt avslöja lite....

Det kanske enbart finns en tronarvinge.... Please, skapa Protestantiska Skandinavien :D
 
Prinz Wilhelm said:
Justfan, det tänkte jag inte på..
Vad berodde det på? -.- :p
Inga tyskar eller starka britter som kunde driva på unionsupplösningen tillåter Broström att förhandla sig ut ur 1905 års kris. Gustaf V går dock inte med på att hans vetorätt över det norska parlamentet upphävs år 1909, och unionen brister.
 
Zuckergußgebäck said:
Inga tyskar eller starka britter som kunde driva på unionsupplösningen tillåter Broström att förhandla sig ut ur 1905 års kris. Gustaf V går dock inte med på att hans vetorätt över det norska parlamentet upphävs år 1909, och unionen brister.

Coolt.. :cool:
 
Okej, men sånt måste du skriva med ju! ;)
 
Wetew said:
Okej, men sånt måste du skriva med ju! ;)
Jag tänkte inte på det när jag var vid 1905, och jag kan inte gärna ta in en djuplodad diskussion om unionsupplösningen mitt i invasionen av Skandinavien.

Dessutom tycker jag det är ganska paradoxalt att en person i en alternativ tidslinje skulle reflektera över avsaknaden av något som finns i vår tidslinje, men inte hans.
 
Last edited:
Wetew said:
Jag slits mellan två världar... Antingen vinner fransmännen och får sin hämnd... vilket är härligt.
Knappast. Såvida du inte är katolik kommer du troligtvis att vara död i ett sådant scenario - franska kirurger har kastrerat din farfar och morfar.
 
Zuckergußgebäck said:
Knappast. Såvida du inte är katolik kommer du troligtvis att vara död i ett sådant scenario - franska kirurger har kastrerat din farfar och morfar.
Tja, hälften av mina förfäder är katolska... Och den andra hälften brydde sig nog inte om religion utan om överlevnad i första taget ;)
 
Zuckergußgebäck said:
Knappast. Såvida du inte är katolik kommer du troligtvis att vara död i ett sådant scenario - franska kirurger har kastrerat din farfar och morfar.

Schyssta "kirurger" :mad:
 
Men 1905 var för att Ryssland just hade blivit besegrad av Japan, och 1909 skulle det inte vara i lika färskt minne, speciellt då Ryssland hade expanderat efter 1905 i asien. Jag skulle ha låtit unionen ha upplösts ~1919 då lugnet la sig igen. (Inte för att det är på något sätt relevant)
 
Snake IV said:
Men 1905 var för att Ryssland just hade blivit besegrad av Japan, och 1909 skulle det inte vara i lika färskt minne, speciellt då Ryssland hade expanderat efter 1905 i asien. Jag skulle ha låtit unionen ha upplösts ~1919 då lugnet la sig igen. (Inte för att det är på något sätt relevant)
Om jag minns rätt hade Ryssland i ESK expanderat innan 1905 i Asien, men rysk-japanska kriget fick ett slut på detta.
 
Wetew said:
Tja, hälften av mina förfäder är katolska... Och den andra hälften brydde sig nog inte om religion utan om överlevnad i första taget ;)
Och? Om de var döpta protestanter tillhörde de ett genetiskt underlägset släkte och saknade existensberättigande.